Według Raportu Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2020” w kraju jest już ponad 28 mln internautów, aż 73% z nich robiło zakupy przez internet. Decydujemy się na nie coraz chętniej, bo są wygodne i dają większe możliwości: wyboru, porównania cen, dostępności towaru. Zmieniają się jednak nasze preferencje co do odbioru przesyłek: zamiast zamawiać dostawę kurierem do domu lub pracy, wolimy maszyny paczkowe. Równie chętnie korzystamy z możliwości wygodnego odbioru przesyłek w znajdującym się najbliżej naszego domu sklepie[1].

W 2019 roku Żabka obsłużyła ponad 12 mln przesyłek. To zainteresowanie rośnie z miesiąca na miesiąc – tylko w pierwszym kwartale br. zanotowaliśmy o  ponad 130% wzrost liczby obsługiwanych paczek rok do roku. Niewątpliwie jest to związane ze skalą działalności naszej sieci – ponad 6600 sklepami na terenie całej Polski – i aktywną współpracą, jaką prowadzimy ze sklepami internetowymi. Z naszych analiz wynika, że ponad 5 mln Polaków jest zainteresowanych odbiorem lub nadaniem przesyłki właśnie w Żabce. Klienci, ceniąc swój czas, doceniają wygodę i szybkość odbioru czy nadania paczki podczas codziennych zakupów. Dodatkowo zmianę przyzwyczajeń zakupowych wymusiła na nas wszystkich pandemia – aktualnie zakupy przez internet robimy częściej, nawet w kategoriach, które jeszcze do niedawna kupowaliśmy w sklepach stacjonarnych. W Żabce reagujemy na te trendy, dlatego poszukujemy i wdrażamy kolejne projekty, które jeszcze bardziej zwiększą zainteresowanie usługą wygodnego odbioru przesyłek w sklepach naszej sieci – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor Ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług w firmie Żabka Polska.

Przykładem jest nawiązana właśnie współpraca z Empikiem, w ramach której klienci mogą wybrać dowolny sklep Żabka jako punkt odbioru swoich zakupów z Empik.com. Przy zamówieniach powyżej 40 zł, dla członków bezpłatnego programu Empik Premium Free ta forma dostawy dostępna jest za darmo. Wszyscy, którzy zdecydują się skorzystać z nowej usługi między 25 listopada a 22 grudnia br., mogą liczyć na dodatkowy upominek – bon upoważniający do darmowego odbioru wybranej czekolady Milka.

Niezwykle cieszymy się z nawiązania współpracy z siecią sklepów Żabka, która oznacza powiększenie listy punktów odbioru paczek zamówionych na Empik.com o ponad 6,6 tys. kolejnych miejsc w Polsce. To szczególnie ważne we wzmożonym okresie przedświątecznych zakupów. Od teraz klienci będą mogli zamówić do najbliższej Żabki, która często znajduje się kilka kroków od domu, m.in. prezenty świąteczne, książki, zabawki, kosmetyki, małe AGD, dekoracje domowe i tysiące innych produktów. A co ważne, przy zakupach powyżej 40 zł, dla członków programu Empik Premium Free ta forma dostawy jest bezpłatna – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce Empiku.

Za dostarczenie złożonych na Empik.com zamówień do sklepów Żabka odpowiada Poczta Polska S.A.

Klienci polubili Odbiór w PUNKCIE, z roku na rok rośnie udział tej formy dostawy. Teraz już 25% paczek naszych klientów jest odbieranych właśnie w jednym z naszych punktów, a przewidujemy, że w okresie przedświątecznym takich przesyłek może być nawet 30%. Współpraca z Empik.com i Żabką umożliwi naszym klientom korzystanie z wygodnej firmy odbioru internetowych zakupów – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Jednocześnie Żabka wprowadza kolejne udogodnienie w aplikacji mobilnej żappka – możliwość odbioru przesyłki przy użyciu kodu kreskowego. To ten sam kod, który pokazują sprzedawcy klienci zbierający żappsy za zakupy lub korzystający z usługi Żappka Pay. Po jego zeskanowaniu, sprzedawca wyda nam naszą paczkę. Oznacza to, że nie będziemy już musieli podawać sprzedawcy numeru przesyłki ani kodu pin, uprawniającego do jej odbioru, co znacznie przyspieszy cały proces.

By skorzystać z nowej funkcjonalności Żappka Post należy pobrać najnowszą wersję żappki i uzupełnić w niej aktualny numer telefonu. Od tego momentu użytkownik żappki będzie dostawał na podany numer telefonu powiadomienia o wszystkich wysyłanych do sklepów sieci Żabka przesyłkach.

Żappka jest jedną z najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji mobilnych na polskim rynku – zgromadziła już ponad 3,5 mln użytkowników. Od końca maja 2019 r. aplikacja jest dostępna dla klientów i zyskuje coraz to nowe funkcjonalności. Oferuje użytkownikom specjalne promocje na wybrane produkty oraz dedykowaną ofertę tworzoną z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Aplikacja pozwala także na zbieranie w programie lojalnościowym tzw. żappsów, czyli punktów wymienialnych na nagrody. Dzięki niej łatwo można także zlokalizować najbliższy sklep Żabka.


[1] Raport Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2020” https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny