Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 21 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 5 tys. placówek mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło w kąciku gastronomicznym Żabka Café.
Żabka w liczbach
2 000 000
2 miliony klientów
2 miliony klientów odwiedza codziennie nasze sklepy. Jesteśmy blisko naszych klientów, na osiedlu, tuż za rogiem. Znamy ich potrzeby i wsłuchujemy się w nie każdego dnia. Ciepła kawa rano, możliwość nadania i odbioru przesyłki, czy inne usługi dostępne w naszej sieci to oszczędność cennego czasu – w Żabce wiele spraw można załatwić od ręki . Rozwijamy się z myślą o naszych klientach – jesteśmy nie tylko w centrach dużych miast i galeriach, ale także w mniejszych miejscowościach. Naszym celem jest być blisko.
3 700
3700 franczyzobiorców
3700 franczyzobiorców to siła naszej sieci. Każdy może skorzystać z biznesowej szansy, jaką kreuje Żabka, stając się częścią silnej marki o ugruntowanej pozycji na polskim rynku. Sieć naszych sklepów to rozbudowana i nowoczesna logistyka i skuteczne wsparcie marketingowe gwarantujące rozpoznawalność przekładającą się na przychody Franczyzobiorców. Żabka ceni przedsiębiorczość i stwarza możliwość otwarcia własnego biznesu każdemu – oferujemy kilkuetapowy system szkoleń przygotowujący do samodzielnego prowadzenia sklepu i wsparcie partnera w regionie.
5 520
5520 sklepów sieci Żabka
5520 sklepów sieci Żabka to odpowiedź na potrzeby rynku, a ściślej – naszych klientów. Ma być blisko, nowocześnie, kompleksowo i wygodnie. To wszystko gwarantuje swoim klientom Żabka. Od dogodnych godzin otwarcia poprzez dostępność szerokiej gamy produktów (w tym regionalnych), na usługach pocztowych czy Żabka Cafe kończąc. To za to nasi klienci cenią Żabkę. To właśnie dla nich otwieramy nasze kolejne sklepy i docieramy do miejsc, które dla większości sieci są nieosiągalne – jak np. stacja metra, prywatny akademik czy nadmorska plaża – Żabka jest zawsze po drodze.
1
Nr 1 w Europie Środkowo-Wschodniej
Pozycję lidera zapewnia nie tylko wielkość naszej sieci, ale przede wszystkim jakość obsługi i asortymentu, który oferujemy. Dla Żabki najważniejsze jest, aby było świeżo, wygodnie i szybko. To przewaga naszej sieci nad innymi. Ważne jest dla nas także dopasowanie do lokalnej społeczności, dlatego tak wielką wagę przywiązujemy do regionalnych, świeżych produktów, które można dostać w naszych sklepach. Siłą Żabki jest także kompleksowość – to u nas można nadać przesyłkę, puścić zakład w Lotto czy wypić ciepłą kawę rano. Jesteśmy zawsze blisko naszych klientów.
Zarząd spółki
Od marca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Spółki Żabka Polska i Dyrektora Generalnego firmy. Z handlem spożywczym związany jest od początku swojej kariery zawodowej. Przez ponad 18 lat pracował dla różnych spółek Grupy Jeronimo Martins. Karierę rozpoczynał w Działach Finansowych, następnie zajmował się portugalskimi sieciami Grupy - supermarketami Pingo Doce oraz hipermarketami Feira Nova. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Finansowego sieci hurtowni Recheio. W 2005 roku wrócił do Polski i objął stanowisko Dyrektora Operacyjnego spółki Jeronimo Martins, odpowiedzialnego za region centralny. W 2007 roku wszedł do zarządu firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. W latach 2011-2014 pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego sieci Biedronka, po czym ponownie pracował w międzynarodowych strukturach firmy. Ukończył specjalność Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest również absolwentem amerykańskiego Stanford University i międzynarodowej INSEAD Business School.
W kwietniu 2015 roku objął stanowisko Wiceprezesa Zarządu Spółki Żabka Polska ds. Finansowych (CFO), a od końca 2017 roku ds. Finansowych i Rozwoju. Od 2011 roku jako członek Rady Dyrektorów Żabka Polska był odpowiedzialny za nadzór nad spółką. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu bankowości inwestycyjnej oraz finansów, zdobyte w Polsce i za granicą. Związany był z międzynarodowymi bankami jak: ABN Amro oraz BNP Paribas, a także koncernem Procter & Gamble. Od 2007 roku sprawował funkcję dyrektora w funduszu Mid Europa Partners, gdzie odpowiadał za inwestycje w Europie Środkowo–Wschodniej (m.in. Norican Group, Polskie Koleje Gorskie i Żabka Polska). Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Od kwietnia 2016 roku pełni w Żabka Polska funkcję Członka Zarządu ds. Komercyjnych, odpowiadając za pracę Departamentów Handlowego i Marketingu. Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z siecią Tesco, m.in. jako wieloletni Dyrektor Działu Zakupów Artykułów Żywnościowych. Przez cztery lata zasiadała w Zarządzie Spółki, pełniąc funkcję wiceprezesa. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w ostatnim roku przeprowadzając reorganizację i optymalizację funkcjonowania zespołu Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry). Jest absolwentką Handlu Zagranicznego na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończyła również wiele programów w zakresie zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France, Wharton University of Pennsylvania.
Zarządza zespołami: sprzedaży, logistyki, ekspansji oraz technicznym. Przez ostatnie dwa lata Adam Manikowski pełnił funkcję Executive Vice President, Marketing w kanadyjskich strukturach największego globalnego detalisty – firmy Walmart. Wcześniej związany był z firmą Tesco, gdzie najpierw jako Chief Operations Officer wspierał rozwój sieci w Chinach, a następnie objął stanowisko Prezesa i Dyrektora Zarządzającego Tesco Polska. Początki kariery Adama Manikowskiego związane są ze strukturami operacyjnymi Biedronki, gdzie finalnie zajmował stanowisko Chief Marketing Officer. Adam Manikowski konsekwentnie rozwija także swoją karierę naukową. W 2017 roku uzyskał tytuł Doctor Of Business Administration w Cranfield School Of Management w Wielkiej Brytanii. Jest również absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz SGH w Warszawie, ukończył także studia MBA w ramach programu University Of Illinois.
Historia Żabka Polska

Sklep nr 5000
Żabka Polska otwiera sklep numer 5000 w Warszawie. Nadal dynamicznie rozwija się m.in. w biurowcach, centrach handlowych, otwiera również pierwsze sklepy w metrze warszawskim. W tym roku zostaje także otwarte piąte Centrum Logistyczne w Szałszy k. Gliwic.

Fundusz CVC Partners
Fundusz CVC Partners nabywa Żabkę. Potwierdzona zostaje strategia formatu convenience i plan rozwojowy na kolejne lata. Żabka rozpoczyna dynamiczny rozwój w galeriach handlowych, otwiera m.in. sklep w Łódzkiej Manufakturze.

4500 sklepów
Żabka Polska posiada już sieć 4500 sklepów, firma została doceniona m. in. za dynamiczny rozwój i eksplorację nowych kategorii produktowych znajdując się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Rozpoczyna się proces wdrażania nowego formatu Żabki z nowym logo, wyposażeniem oraz rozbudową kategorii convenience. Żabka chce być jeszcze bliżej swoich Klientów, dlatego otwiera pierwsze sklepy sezonowe nad morzem.

Mały Wielki Sklep
Spółka konsoliduje ogólnopolską sieć dystrybucji i otwiera czwarte Centrum Logistyczne – w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. Marki własne dostępne w sieci Żabka i Freshmarket otrzymują certyfikat Doceń polskie; pod koniec roku rusza kampania reklamowa sieci z nowym hasłem – Mały Wielki Sklep.

Sąsiad co piątego Polaka
Sieć Żabka Polska otwiera sklep numer 3000 i znajduje się w ścisłej czołówce największych sieci handlowych w Polsce. Żabka Polska nadal prowadzi dynamiczną ekspansję i już co piąty Polak ma mniej niż 300 metrów do najbliższego sklepu Żabka lub Freshmarket. Żabka wprowadza nowy element strategii cenowej „Wielosztuki”. W grudniu Żabka Polska otworzyła trzecie Centrum Logistyczne w Nadarzynie k. Warszawy.

Żabka Café
Żabka rozpoczyna remodelling sklepów i uruchamia w sklepach kąciki gastronomiczne Żabka Café ze świeżo mieloną kawą oraz hot-dogami. W związku z dynamicznym rozwojem sieci na Śląsku Żabka inwestuje również w nowe Centrum Logistyczne w Tychach.

Mid Europa Partners
Spółka znajduje nowego inwestora: właścicielem Żabka Polska zostaje fundusz Mid Europa Partners. Pod koniec roku sieć sklepów Żabka liczy 2500 punktów, zostaje otwarty także 100. lokal sieci Freshmarket.

Top 10 w Polsce
Żabka Polska posiada już ponad 2350 placówek i jest największą, scentralizowaną i sformatowaną siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, znajduje się również wśród największych sieci handlowych w Polsce (Top 10).

Fresh Café
Żabka Polska zdobywa nowy segment rynku. Powstaje pierwszy sklep o charakterze convenience w konwencji deli – Freshmarket z punktem gastronomicznym FreshCafé.

Penta Investments
Szybki rozwój sieci generuje zainteresowanie zakupem akcji spółki. Nowym właścicielem Żabka Polska zostaje środkowo-europejska grupa inwestycyjna Penta Investments.

Pierwsze Centrum Logistyczne
Sieć sklepów Żabka liczy już 400 sklepów. Powstaje pierwsze Centrum Logistyczne, Żabka Polska podpisuje umowę z Funduszem AIG New Europe i zyskuje kapitał do dalszego rozwoju.

Eksperymentalne Sklepy
W Poznaniu i Swarzędzu powstaje 7 eksperymentalnych sklepów Żabka, które z założenia mają być "wygodną alternatywą" dla coraz szybciej rozwijającego się rynku super- i hipermarketów.