Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 25 lata obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 10 tys. placówek mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło serwowaną w ramach Żabka Café.
Nasza misja, wizja i wartości
Żabka to przede wszystkim ludzie. Nasz sukces rynkowy nie byłby możliwy bez pracy i zaangażowania świetnych specjalistów i wysokiej klasy ekspertów, którzy tworzą zespół Żabki i prowadzą nasze sklepy. Abyśmy mogli wspólnie rozwijać sieć, musimy wszyscy kierować się tymi samymi zasadami i dążyć do tego samego celu.
Żabka w liczbach
17 000 000 17 miliona klientów
Ponad 17 miliona osób mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. Jesteśmy blisko naszych klientów, na osiedlu, tuż za rogiem. Znamy ich potrzeby i wsłuchujemy się w nie każdego dnia. Ciepła kawa rano, możliwość nadania i odbioru przesyłki, czy inne usługi dostępne w naszej sieci to oszczędność cennego czasu – w Żabce wiele spraw można załatwić od ręki . Rozwijamy się z myślą o naszych klientach – jesteśmy nie tylko w centrach dużych miast i galeriach, ale także w mniejszych miejscowościach. Naszym celem jest być blisko.
8 600 8600 franczyzobiorców
Ponad 8600 franczyzobiorców to siła naszej sieci. Każdy może skorzystać z biznesowej szansy, jaką kreuje Żabka, stając się częścią silnej marki o ugruntowanej pozycji na polskim rynku. Sieć naszych sklepów to rozbudowana i nowoczesna logistyka i skuteczne wsparcie marketingowe gwarantujące rozpoznawalność przekładającą się na przychody Franczyzobiorców. Żabka ceni przedsiębiorczość i stwarza możliwość otwarcia własnego biznesu każdemu – oferujemy kilkuetapowy system szkoleń przygotowujący do smodzielnego prowadzenia sklepu i wsparcie partnera w regionie.
10 018 10018 sklepów sieci Żabka
10018 sklepów sieci Żabka to odpowiedź na potrzeby rynku, a ściślej – naszych klientów. Ma być blisko, nowocześnie, kompleksowo i wygodnie. To wszystko gwarantuje swoim klientom Żabka. Od dogodnych godzin otwarcia poprzez dostępność szerokiej gamy produktów (w tym regionalnych), na usługach pocztowych czy Żabka Cafe kończąc. To za to nasi klienci cenią Żabkę. To właśnie dla nich otwieramy nasze kolejne sklepy i docieramy do miejsc, które dla większości sieci są nieosiągalne – jak np. stacja metra, prywatny akademik czy nadmorska plaża – Żabka jest zawsze po drodze.
1 Nr 1 w Europie Środkowo-Wschodniej
Pozycję lidera zapewnia nie tylko wielkość naszej sieci, ale przede wszystkim jakość obsługi i asortymentu, który oferujemy. Dla Żabki najważniejsze jest, aby było świeżo, wygodnie i szybko. To przewaga naszej sieci nad innymi. Ważne jest dla nas także dopasowanie do lokalnej społeczności, dlatego tak wielką wagę przywiązujemy do regionalnych, świeżych produktów, które można dostać w naszych sklepach. Siłą Żabki jest także kompleksowość – to u nas można nadać przesyłkę, puścić zakład w Lotto czy wypić ciepłą kawę rano. Jesteśmy zawsze blisko naszych klientów.
Zarząd spółki

Tomasz Suchański
Prezes Zarządu/CEO
Od marca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu – CEO Spółki Żabka Polska. Z handlem spożywczym związany jest od początku swojej kariery zawodowej.
Przez ponad 18 lat pracował dla różnych spółek Grupy Jeronimo Martins. Karierę rozpoczynał w Działach Finansowych, następnie zajmował się portugalskimi sieciami Grupy - supermarketami Pingo Doce oraz hipermarketami Feira Nova. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Finansowego sieci hurtowni Recheio. W 2005 roku wrócił do Polski i objął stanowisko Dyrektora Operacyjnego spółki Jeronimo Martins, odpowiedzialnego za region centralny. W 2007 roku wszedł do zarządu firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. W latach 2011-2014 pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego sieci Biedronka, po czym ponownie pracował w międzynarodowych strukturach firmy.
Znalazł się w gronie laureatów plebiscytu dla najbardziej autentycznych przywódców „BrandMe CEO” organizowanego przez magazyn Forbes, a także został wyróżniony prestiżową nagrodą „CEO of the Year” w ramach konkursu The Heart Corporate Innovation Awards 2019. W 2020 roku został doceniony przez Kapitułę konkursu za efektywne wprowadzenie firmy w proces transformacji cyfrowej. W tym samym roku przewodniczył obradom jury Effie Awards 2020.
Ukończył specjalność Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Absolwent amerykańskiego Stanford University i międzynarodowej INSEAD Business School.

Tomasz Blicharski
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP, Managing Director of Żabka Future
Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Żabka Future (EVP, Managing Director of Żabka Future) i zarządza obszarem rozwoju, skupiającym zespół odpowiadający za wyszukiwanie i tworzenie, a także za rozwój biznesów oraz narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Wcześniej od 2015 roku pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Spółki Żabka Polska ds. Finansowych (CFO), od 2017 roku również obszaru Rozwoju. Od 2011 roku jako członek Rady Dyrektorów Żabka Polska był odpowiedzialny za nadzór nad spółką.
Posiada szerokie doświadczenie z zakresu bankowości inwestycyjnej oraz finansów, zdobyte w Polsce i za granicą. Związany był z międzynarodowymi bankami jak: ABN Amro oraz BNP Paribas, a także koncernem Procter & Gamble. Od 2007 roku sprawował funkcję dyrektora w funduszu Mid Europa Partners, gdzie odpowiadał za inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej (m.in. Norican Group, Polskie Koleje Górskie i Żabka Polska). W 2018 roku został wyróżniony w plebiscycie wybitnych osobowości świata cyfrowego i nowych technologii Digital Shapers w kategorii „transformacja cyfrowa”.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także Stanford University Graduate School of Education.

Anna Grabowska
Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich/EVP, Chief Commercial Officer
Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Strategii Konsumenckich (EVP, Chief Commercial Officer) i zarządza zespołem, którego zadaniem jest wyznaczanie kierunków rozwoju firmy poprzez budowanie strategii konsumenckich i komercyjnych oraz wspierających, jak strategia marki i marek własnych oraz strategia odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju ESG. Od kwietnia 2016 pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska i kierowała departamentami: handlowym i marketingu. Odpowiadała za strategię asortymentową, promocyjną i cenową sieci Żabka, a także rozwój sklepów w nowym formacie, strategię marketingową oraz komunikację z klientami. W ostatnich trzech latach przeprowadziła transformację oferty sieci, rozwijając produkty i usługi modern convenience spełniające potrzeby współczesnego konsumenta.
Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z siecią Tesco, m.in. jako wieloletni Dyrektor Działu Zakupów. Przez cztery lata zasiadała w Zarządzie Spółki, pełniąc funkcję wiceprezeski. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a także odpowiadała za zespół Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).
Absolwentka Handlu Zagranicznego na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończyła również wiele programów z zakresu zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France, Wharton University of Pennsylvania. Posiada dyplom MBA z Ecole de Management de Normandie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest mamą dwóch nastoletnich córek.

Adam Manikowski
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska/EVP, Managing Director of Żabka Polska
Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Spółki Żabka Polska (EVP, Managing Director of Żabka Polska) i zarządza obszarem handlu, w ramach którego funkcjonuje sieć sklepów i zespoły za nią odpowiedzialne. Obok zespołu operacyjnego są to wszystkie zespoły związane z działaniem sieci Żabka: od ekspansji przez adaptację, łańcuch dostaw aż po asortyment i komunikację. Poprzednio jako Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych kierował zespołami: sprzedaży, logistyki, ekspansji oraz technicznym.
Wcześniej pełnił funkcję Executive Vice President Marketing w kanadyjskich strukturach największego globalnego detalisty – firmy Walmart. Związany był także z firmą Tesco, gdzie najpierw jako Chief Operations Officer wspierał rozwój sieci w Chinach, a następnie objął stanowisko Prezesa i Dyrektora Zarządzającego Tesco Polska. Początek kariery to praca w strukturach operacyjnych sieci Biedronka, gdzie finalnie zajmował stanowisko Chief Marketing Officer.
W 2017 roku uzyskał tytuł Doctor Of Business Administration w Cranfield School Of Management w Wielkiej Brytanii. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz SGH w Warszawie. Ukończył także studia MBA w ramach programu University Of Illinois.

Jolanta Bańczerowska
Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej/Chief People Officer (CPO)
Od kwietnia 2020 roku pełni funkcję Członkini Zarządu firmy Żabka Polska. Jako Chief People Officer zarządza zespołem strategii personalnej, odpowiadającym za strategię HR, rozwój kultury firmy oraz kompetencji wszystkich zespołów. Od 2016 roku jako Dyrektor Personalna zainicjowała rozwój wielu nowych rozwiązań personalnych, zmieniających funkcjonowanie firmy. Odpowiada za wdrożenie najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania ludźmi w organizacji, procesów planowania i rozwoju kapitału ludzkiego oraz programów ocen i zarządzania efektywnością oraz systemów motywacyjnych. Kierowała zmianą kultury organizacyjnej na bardziej otwartą i przyjazną pracownikom. Jest odpowiedzialna za wypracowanie misji, wizji i wartości Żabka Polska, które wyróżniają firmę na rynku.
Wcześniejsze ponad 15-letnie doświadczenie menedżerskie zdobyła w firmach Mars i Wrigley. Przed dołączeniem do zespołu Żabki pracowała w roli HR Director North Central Europe, gdzie odpowiadała m.in. za wprowadzanie zmiany organizacji oraz integrację Wrigley i Mars w krajach Europy Centralnej.
Absolwentka MA Science Information oraz Administracji na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Marta Wrochna-Łastowska
Członkini Zarządu, Obszar Strategii Finansowej/Chief Financial Officer (CFO)
Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Członkini Zarządu ds. Finansowych (CFO)/ Chief Financial Officer firmy Żabka Polska i zarządza zespołem odpowiadającym za bezpieczeństwo ekonomiczne i obsługę finansową oraz wsparcie analityczne działalności operacyjnej. Od 2018 roku jako Dyrektor Finansowa odpowiadała za efektywne i skuteczne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, planowanie i prognozowanie, obszar skarbu, związany z analizami biznesowymi oraz audytem wewnętrznym.
Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. podczas wieloletniej pracy w Ernst & Young Corporate Finance w Polsce i za granicą.
Absolwentka Finansów i Rachunkowości oraz Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).
Historia Żabka Polska

Działania na rzecz środowiska
W 2021 roku temat walki ze zmianami klimatycznymi był dla świata jednym z priorytetów. Żabka w trosce o planetę podjęła szereg inicjatyw np. wyeliminowała ze sklepów zbędne, jednorazowe materiały z plastiku eliminując ok. 1000 ton plastiku rocznie. Dzięki tego typu inicjatywom Żabka jako pierwsza sieć handlowa w Polsce osiągnęła neutralność plastikową. W ramach Grupy Żabka ogłosiła też Strategię Odpowiedzialności, a wśród postawionych sobie celów znalazło się osiągnięcie do 2025 r. konkretnych celów dekarbonizacji, które zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets. Miniony rok to także dalszy rozwój sieci – nowe sklepy Żabka coraz częściej powstawały w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców, 7000. placówka została otwarta w kilkutysięcznym Bieczu. Swój biznes z Żabką prowadziło już ponad 6000 franczyzobiorców. W kwietniu do struktury Grupy Żabka dołączył lider rynku cateringu dietetycznego – spółka Maczfit, a w maju wiodąca platforma e-commerce w segmencie cateringu dietetycznego – Dietly.pl. Grupa Żabka weszła na rynek ekspresowych zakupów online i wystartowała z pilotażem usługi wygodnych dostaw do domu – Żabka Jush oraz uruchomiła pierwsze bezobsługowe placówki – Żabka Nano. Podejmowała też działania mające na celu zwiększenie satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią. Jako jedna z pierwszych firm podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy i jako pierwsza wśród sieci franczyzowych w Polsce zaproponowała franczyzobiorcom zbiorowe ubezpieczenie „Polisa na biznes”. Jednocześnie Żabka rozwijała asortyment, m.in. stworzyła pierwszą w 100% roślinną markę własną Plant Hunter.

Dynamiczny rozwój mimo pandemii
W styczniu firma Żabka Polska przenosi swoją centralę do nowoczesnego biura przy ul. Matyi w Poznaniu. W marcu zostaje ogłoszona pandemia COVID-19, która zmienia rzeczywistość. Żabka reaguje na nowe potrzeby, od początku bardzo aktywnie włączając się w walkę z koronawirusem. Przekazuje 4,5 mln zł do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i 2 mln zł na zakup testów diagnostycznych dla szpitali. Zapewnia wraz z franczyzobiorcami lokalne wsparcie finansowe i rzeczowe dla placówek medycznych i organizacji charytatywnych. Wprowadza do sprzedaży bez zysku blisko 30 mln maseczek. Angażuje użytkowników aplikacji żappka do wspierania 16 szpitali zakaźnych, dzięki czemu na ich konta łącznie trafiają 3 mln zł. Dba też o bezpieczeństwo pracowników i klientów sklepów – bezpłatnie wyposaża sklepy w niezbędne środki ochrony osobistej. Mimo trudnej sytuacji Żabka dynamicznie się rozwija i otwiera kolejne sklepy. Sieć wdraża nowe usługi bazujące na cyfrowych rozwiązaniach: „Zamów i odbierz”, „Żappka Pay” czy „Żabka do domu”, którą rozwija wraz z Uber Eats. Firma wprowadza nowe innowacyjne marki własne: shoty S!, woda OD NOWA, dania gotowe premium Le’Frog. Rozwija prosty i intuicyjny system oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej, ułatwiający właściwą selekcji odpadów. We wrześniu zostaje uruchomiona 6500. sklep Żabka, zapowiadając otwarcie kolejnych 500 placówek do końca roku. Żabka podsumowuje także swoje działania w obszarze CSR, publikując pierwszy w historii firmy raport społecznej odpowiedzialności biznesu za rok 2019.

6000. sklep
Żabka Polska kończy rok z 6000 sklepów. Placówki pod jej szyldem powstają w historycznych miejscach, jak Kazimierz czy Rynek Główny w Krakowie, a w miesiącach letnich uruchomione zostają sklepy modułowe nad polskim morzem. W Poznaniu otwarta zostaje także najmniejsza placówka sieci o powierzchni blisko 16 m2. Żabka umacnia swoją pozycję w obszarze digital i wprowadza m.in. żappkę - mobilną aplikację dla klientów, z której na koniec roku korzysta ponad 2,5 mln użytkowników oraz frappkę – mobilne centrum zarządzania sklepem dla franczyzobiorców. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wspólnie z marką Volkswagen Samochody Użytkowe testuje dostawczy pojazd elektryczny e-Crafter w centrum Poznania. Żabka rozwija także innowacyjne produkty swoich marek własnych m.in. Foodini, Wycisk i HAPS.

Sklep nr 5000
Żabka Polska otwiera sklep numer 5000 w Warszawie. Nadal dynamicznie rozwija się m.in. w biurowcach, centrach handlowych, otwiera również pierwsze sklepy w metrze warszawskim. W tym roku zostaje także otwarte piąte Centrum Logistyczne w Szałszy k. Gliwic.

Fundusz CVC Partners
Fundusz CVC Partners nabywa Żabkę. Potwierdzona zostaje strategia formatu convenience i plan rozwojowy na kolejne lata. Żabka rozpoczyna dynamiczny rozwój w galeriach handlowych, otwiera m.in. sklep w Łódzkiej Manufakturze.

4500 sklepów
Żabka Polska posiada już sieć 4500 sklepów, firma została doceniona m. in. za dynamiczny rozwój i eksplorację nowych kategorii produktowych znajdując się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Rozpoczyna się proces wdrażania nowego formatu Żabki z nowym logo, wyposażeniem oraz rozbudową kategorii convenience. Żabka chce być jeszcze bliżej swoich Klientów, dlatego otwiera pierwsze sklepy sezonowe nad morzem.

Mały Wielki Sklep
Spółka konsoliduje ogólnopolską sieć dystrybucji i otwiera czwarte Centrum Logistyczne – w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. Marki własne dostępne w sieci Żabka i Freshmarket otrzymują certyfikat Doceń polskie; pod koniec roku rusza kampania reklamowa sieci z nowym hasłem – Mały Wielki Sklep.

Sąsiad co piątego Polaka
Sieć Żabka Polska otwiera sklep numer 3000 i znajduje się w ścisłej czołówce największych sieci handlowych w Polsce. Żabka Polska nadal prowadzi dynamiczną ekspansję i już co piąty Polak ma mniej niż 300 metrów do najbliższego sklepu Żabka lub Freshmarket. Żabka wprowadza nowy element strategii cenowej „Wielosztuki”. W grudniu Żabka Polska otworzyła trzecie Centrum Logistyczne w Nadarzynie k. Warszawy.

Żabka Café
Żabka rozpoczyna remodelling sklepów i uruchamia w sklepach kąciki gastronomiczne Żabka Café ze świeżo mieloną kawą oraz hot-dogami. W związku z dynamicznym rozwojem sieci na Śląsku Żabka inwestuje również w nowe Centrum Logistyczne w Tychach.

Mid Europa Partners
Spółka znajduje nowego inwestora: właścicielem Żabka Polska zostaje fundusz Mid Europa Partners. Pod koniec roku sieć sklepów Żabka liczy 2500 punktów, zostaje otwarty także 100. lokal sieci Freshmarket.

Top 10 w Polsce
Żabka Polska posiada już ponad 2350 placówek i jest największą, scentralizowaną i sformatowaną siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, znajduje się również wśród największych sieci handlowych w Polsce (Top 10).

Fresh Café
Żabka Polska zdobywa nowy segment rynku. Powstaje pierwszy sklep o charakterze convenience w konwencji deli – Freshmarket z punktem gastronomicznym FreshCafé.

Pierwsze Centrum Logistyczne
Powstaje pierwsze Centrum Logistyczne sieci sklepów Żabka w Plewiskach.

Penta Investments
Szybki rozwój sieci generuje zainteresowanie zakupem akcji spółki. Nowym właścicielem Żabka Polska zostaje środkowo-europejska grupa inwestycyjna Penta Investments.

Szybki rozwój sklepów Żabka
Sieć sklepów Żabka liczy już 400 sklepów. Żabka Polska podpisuje umowę z Funduszem AIG New Europe i zyskuje kapitał do dalszego rozwoju.

Eksperymentalne Sklepy
W Poznaniu i Swarzędzu powstaje 7 eksperymentalnych sklepów Żabka, które z założenia mają być "wygodną alternatywą" dla coraz szybciej rozwijającego się rynku super- i hipermarketów.