Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 20 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 5 tys. placówek mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło w kąciku gastronomicznym Żabka Café.

Żabka w liczbach

2 000 000

2 miliony klientów

2 miliony klientów odwiedza codziennie nasze sklepy. Jesteśmy blisko naszych klientów, na osiedlu, tuż za rogiem. Znamy ich potrzeby i wsłuchujemy się w nie każdego dnia. Ciepła kawa rano, możliwość nadania i odbioru przesyłki, czy inne usługi dostępne w naszej sieci to oszczędność cennego czasu – w Żabce wiele spraw można załatwić od ręki . Rozwijamy się z myślą o naszych klientach – jesteśmy nie tylko w centrach dużych miast i galeriach, ale także w mniejszych miejscowościach. Naszym celem jest być blisko.

3 500

3500 franczyzobiorców

3500 franczyzobiorców to siła naszej sieci. Każdy może skorzystać z biznesowej szansy, jaką kreuje Żabka, stając się częścią silnej marki o ugruntowanej pozycji na polskim rynku. Sieć naszych sklepów to rozbudowana i nowoczesna logistyka i skuteczne wsparcie marketingowe gwarantujące rozpoznawalność przekładającą się na przychody Franczyzobiorców. Żabka ceni przedsiębiorczość i stwarza możliwość otwarcia własnego biznesu każdemu – oferujemy kilkuetapowy system szkoleń przygotowujący do samodzielnego prowadzenia sklepu i wsparcie partnera w regionie.

5 220

5220 sklepów sieci Żabka

5220 sklepów sieci Żabka to odpowiedź na potrzeby rynku, a ściślej – naszych klientów. Ma być blisko, nowocześnie, kompleksowo i wygodnie. To wszystko gwarantuje swoim klientom Żabka. Od dogodnych godzin otwarcia poprzez dostępność szerokiej gamy produktów (w tym regionalnych), na usługach pocztowych czy Żabka Cafe kończąc. To za to nasi klienci cenią Żabkę. To właśnie dla nich otwieramy nasze kolejne sklepy i docieramy do miejsc, które dla większości sieci są nieosiągalne – jak np. stacja metra, prywatny akademik czy nadmorska plaża – Żabka jest zawsze po drodze.

1

Nr 1 w Europie Środkowo-Wschodniej

Pozycję lidera zapewnia nie tylko wielkość naszej sieci, ale przede wszystkim jakość obsługi i asortymentu, który oferujemy. Dla Żabki najważniejsze jest, aby było świeżo, wygodnie i szybko. To przewaga naszej sieci nad innymi. Ważne jest dla nas także dopasowanie do lokalnej społeczności, dlatego tak wielką wagę przywiązujemy do regionalnych, świeżych produktów, które można dostać w naszych sklepach. Siłą Żabki jest także kompleksowość – to u nas można nadać przesyłkę, puścić zakład w Lotto czy wypić ciepłą kawę rano. Jesteśmy zawsze blisko naszych klientów.  

Nasze nagrody

Unikalny i nowoczesny model biznesowy sieci Żabka zyskał uznanie organizacji branżowych i partnerów handlowych, wyrażone poprzez liczne nagrody i wyróżnienia.

Spółka Portfelowa PE Roku
Data przyznania: 2017-01-01

Spółka Żabka Polska została laureatem presiżowej nagrody Diamenty Private Equity i otrzymała tytuł Spółki Portfelowej Roku. Gala „Diamenty Private Equity” odbyła się już po raz szósty, a jej celem było uhonorowanie najlepszych inwestycji i przedsiębiorców, które w sposób szczególny przyczyniły się do rozwoju polskiej gospodarki.

Żabka - najbardziej innowacyjny koncept handlowy
Data przyznania: 2017-01-01

Sieć sklepów Żabka otrzymała tytuł “Najbardziej innowacyjnego konceptu handlowego” przyznawany przez Wiadomości Handlowe. Sieć została doceniona za pionierskie, nowoczesne rozwiązania na rynku polskim.

Market Roku – Małoformatowy sklep spożywczy
Data przyznania: 2017-01-01

Sklep Żabka przy Al. Jerozolimskich 121 z Warszawy prowadzony przez Franczyzobiorczynię Barbarę Znak został uznany za najlepszy sklep małofomatowy i otrzymał prestiżowy tytuł: Market Roku 2017. Nagroda od wielu lat przyznawana jest przez Wiadomości Handlowe.

Retailer of the Year 2016
Data przyznania: 2016-01-01

Żabka Polska została wyróżniona prestiżową nagrodą Retailer of the Year 2016 – Wybrany przez dostawców w kategorii: sklepy małego format. Tytuł przyznawany jest sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców.

Nagroda Biznesu Sportowego
Data przyznania: 2016-01-01

Olimpijska kampania marketingowa "Żabka - Mały wielki sponsor" otrzymała prestiżową Nagrodę Biznesu Sportowego za rok 2016. Nagroda promuje osoby, instytucje oraz firmy, które poprzez swoją działalność mają bezpośredni wkład w rozwój polskiego sportu.

Effie Awards
Data przyznania: 2016-01-01

Kampania reklamowa "Żabka. Mały Wielki Sklep" została nagrodzona złotą statuetką w konkursie Effie Awards. Sieć Żabka jako jedyna w kategorii retail otrzymała najwyższe, złote wyróżnienie.

Market Roku 2016
Data przyznania: 2016-01-01

Podczas IX Kongresu Hadlu i Dystrybucji 2016 w Warszawie poznaliśmy laureatów konkursu Market Roku 2016. Wyróżniono dwa nasze sklepy: Żabkę Ajentki Hanny Kraśniewskiej z Warszawy i Freshmarket Ajenta Grzegorza Bieszczada z Krakowa, które znalazły się w ścisłym gronie najlepszych placówek handlowych w Polsce.

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy
Data przyznania: 2016-01-01

Spółka Żabka Polska otrzymała nagrodę Wiadomości Handlowych za “Najbardziej dynamiczny rozwój” oraz “Najbardziej innowacyjny koncept handlowy” w 2016 roku. Tytuł przyznało grono fachowców z branży FMCG, którzy wyróżnili Żabkę za dynamiczną ekspansję na rynku polskim oraz nowoczesne rozwiązania handlowe.

IGD Retail Analysis 10 Convenience Retailers To Watch Globally
Data przyznania: 2016-01-01

Żabka Polska znalazła się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Dynamiczny rozwój mapy sklepów w połączeniu z eksploracją nowych kategorii produktowych to punkty, za które zostaliśmy docenieni. Trafiliśmy do tego ekskluzywnego grona jako jedna z dwóch europejskich sieci.

55 miejsce w rankingu - 500 największych firm Rzeczpospolitej
Data przyznania: 2015-05-13

Spółka Żabka Polska znalazła się na 55. miejscu w prestiżowym rankingu – liście 500 największych firm „Rzeczpospolitej”. Firma poprawiła swoją pozycję w zestawieniu o 13 miejsc względem poprzedniego roku

NAJBARDZIEJ DYNAMICZNY ROZWÓJ dla sieci Żabka
Data przyznania: 2015-05-07

Sieć Żabka została wyróżniona w pierwszej edycji konkursu nagradzającego wiodące spożywcze sieci handlowe podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu przyznali jej nagrodę za NAJBARDZIEJ DYNAMICZNY ROZWÓJ.

NAJCIEKAWSZY KONCEPT FRANCZYZOWY dla sieci Freshmarket
Data przyznania: 2015-05-07

Sieć Freshmarket została wyróżniona w pierwszej edycji konkursu nagradzającego wiodące spożywcze sieci handlowe podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu przyznali jej nagrodę za NAJLEPSZY KONCEPT FRANCZYZOWY.

MARKET ROKU 2015
Data przyznania: 2015-05-07

Sklep Żabka zlokalizowany na ul. Ruskiej 61/1 we Wrocławiu, prowadzony przez ajentkę Małgorzatę Turoń, został wyróżniony w ósmej edycji konkursu na najlepsze placówki handlu FMCG organizowanego przez miesięcznik „Wiadomości Handlowe”. Nagrodę przyznano podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu wyróżnili sklep w kategorii mały sklep spożywczy (do 100 mkw.).

Tytuł „Gracz Roku” dla Prezesa Firmy przyznany przez Magazyn Forbes
Data przyznania: 2015-01-01

Prezes Zarządu firmy Żabka Polska - Jacek Roszyk został wyróżniony w prestiżowym rankingu Forbesa “Gracze Roku 2015”. Organizatorzy konkursu docenili firmę Żabka Polska za innowacyjne pomysły I dynmiczną ekspansję, przyznając jej nagrodę w kategorii sieć i infrastruktura

73 miejsce w rankingu 2000 największych firm w Polsce Rzeczpospolitej
Data przyznania: 2014-10-23

Żabka Polska znalazła się na 73. miejscu w opublikowanym już po raz 13. prestiżowym rankingu Rzeczpospolitej. W porównaniu do zeszłego roku, pozycja firmy w zestawieniu wzrosła aż o 22 miejsca.

Tytuł „Osobowość Roku” w kategorii handel i dystrybucja dla prezesa firmy Żabka Polska
Data przyznania: 2014-05-26

Prezes Zarządu firmy Żabka Polska został uhonorowany nagrodą Osobowość Roku w kategorii handel i dystrybucja. Redakcja miesięcznika Hurt & Detal wyróżniła Jacka Roszyka za stworzenie nowoczesnej koncepcji handlu detalicznego, która na co dzień zapewnia klientom wygodę dokonywania zakupów.

Kids Zone Strefa Szczęśliwych Dzieci
Data przyznania: 2014-03-20

Spółka Żabka Polska otrzymała certyfikat jakości Kids Zone Strefa Szczęśliwych Dzieci pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka. Zostaliśmy docenieni za produkty marki własnej skierowane do dzieci m.in. andruty, żelki, soczki oraz muffinki.

VI Światowy Dzień Mleka w Polsce
Data przyznania: 2014-03-19

Żabka Polska została wyróżniona za szczególny wkład w rozwój mleczarstwa. Nagrodę przyznali organizatorzy VI Światowego Dnia Mleka - Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Starosta Wysokomazowiecki oraz Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie.

Produkt na medal Pani Domu
Data przyznania: 2014-03-19

Rurki waflowe z czekoladą Pasja Smaku i kabanosy wieprzowe Specialité zostały wyróżnione spośród kilkuset produktów zgłoszonych do prestiżowego plebiscytu organizowanego przez redakcję Pani Domu. Nasze produkty okazały się najlepsze w kategorii słodycze oraz mięso i przetwory mięsne.

Convenience Retailer of The Year 2014
Data przyznania: 2014-03-19

Żabka Polska otrzymała nagrodę Convenience Retailer of The Year 2014 jako najlepszy najemca lokalizacji handlowych w kategorii convenience, w roku 2014.

ŻABKA zdobyła PremiumBrand 2013
Data przyznania: 2013-06-17

Sieć sklepów Żabka zdobyła prestiżowy tytuł Marki Wysokiej Reputacji w badaniu PremiumBrand. Konsumenci pozytywnie ocenili markę w czterech obszarach: referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne oraz employer branding.

69 miejsce rankingu - 500 największych firm Rzeczpospolitej
Data przyznania: 2013-04-23

Spółka Żabka Polska znalazła się na 69. miejscu w prestiżowym rankingu – liście 500 największych firm Rzeczpospolitej. Firma poprawiła swoją pozycję w rankingu aż o 27 miejsc względem poprzedniego roku.

Złoty orzech dla Żabki
Data przyznania: 2013-04-17

17 kwietnia br. Jacek Roszyk, prezes firmy Żabka Polska, został uhonorowany renomowaną nagrodą Złotego Orzecha przyznawaną najwybitniejszym postaciom z branży handlowej, które wywarły i wciąż wywierają wpływ na kształt polskiego rynku.

Finaliasta Market Roku 2013
Data przyznania: 2013-04-17

Poznańska Żabka przy ul. Wielkiej 7 znalazła się w ścisłym finale Konkursu Market Roku 2013, który odbył się 17 kwietnia br. podczas uroczystej Gali w Hotelu Novotel w Warszawie.

Retailer of The Year
Data przyznania: 2013-03-21

Żabka Polska otrzymała prestiżowy tytuł Retailer of the Year 2012 (Detalista Roku 2012) w kategorii convenience i regionalne sieci handlowe. Nagroda przyznawana jest przez dostawców sieciom detalicznym oraz hurtowym, działającym w poszczególnych formatach na polskim rynku.

"Konsumencki Lider Jakości" dla sieci sklepów Żabka
Data przyznania: 2012-11-23

Sieć sklepów Żabka została wskazana jako najlepsza marka funkcjonująca na rynku polskim w kategorii sklepów małopowierzchniowych. Zakres badań programu „Konsumencki Lider Jakości” 2012 dotyczył opinii konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług na rynku polskim.

95 miejsce w rankingu 2000 największych firm w Polsce Rzeczpospolitej
Data przyznania: 2012-10-23

Firma Żabka zdobyła 95. miejsce w rankingu 2000 największych firm w Polsce, według Rzeczpospolitej. Firmy znajdujące się w zestawieniu oceniane są między innymi na podstawie przychodów ze sprzedaży, zysku czy ilości zatrudnionych pracowników.

Najwyższa jakość 2012 dla firmy Żabka Polska
Data przyznania: 2012-09-28

Firma Żabka została uhonorowana Nagrodą Najwyższa Jakość QI 2012 w kategorii QI Services - Usługi najwyższej jakości. Projekt realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Polskiego Forum ISO 9000.

Wyróżnienie ze kampanie w internecie
Data przyznania: 2012-09-20

Żabka Polska otrzymała wyróżnienie w konkursie IAB CreativeShowase za innowacyjność kreacji reklamowej w internecie. Kampania prowadzona pod hasłem Świeże pieczywo. Rano i popołudniu podkreśla bogaty wybór i wysoką jakość pieczywa w sklepach sieci Żabka oraz informuje, że jest ono dostępne w nich o każdej poeze dnia. Jurorzy Konkursu przyznając naszej Firmie wyróżnienie, docenili przede wszystkim kreatywność oraz spójność komunikacyjną gry internetowej z całością animowanej kampanii ATL.

Nagroda dla Najlepszego Partnera Biznesowego
Data przyznania: 2012-08-27

Firma Sokołów wyróżniła Spółkę Żabka Polska nagrodą „Top of the Top” dla najlepszego partnera w roku 2012. Dyplom przyznawany jest firmom, które cechuje profesjonalizm oraz najwyższa jakość świadczonych usług. Tytuł jest nie tylko dowodem wzrostu pozycji Spółki na rynku, ale także potwierdzeniem opinii solidnego i perspektywicznego partnera biznesowego

96 miejsce rankingu - 500 największych firm Rzeczpospolitej
Data przyznania: 2012-04-23

Spółka Żabka Polska znalazła się w pierwszej 100. prestiżowego rankingu – liście 500 największych firm Rzeczpospolitej. Zestawienie jest wykonywane już od kilkunastu lat i jest jednym z najbardziej prezstiżowych rankingów tego rodzaju.

Solidny Pracodawca Roku
Data przyznania: 2012-03-16

Firma Żabka Polska została ponownie określona mianem Solidny Pracodawca Roku 2011. Tytuł ten przyznawany jest najrzetelniejszym przedsiębiorstwom i instytucjom pod względem rozwiązań pracowniczych, polityki zatrudniania oraz zarządzania zasobami ludzkimi.

Żabka nagrodzona medalem WOŚP
Data przyznania: 2012-03-14

Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nagrodziła naszą firmę Srebrnym Medalem, uświęcającym dwudziestolecie międzynarodowej akcji charytatywnej. Uroczysta Gala podsumowująca tegoroczny Finał WOŚP odbyła się 8 marca 2012 roku w Teatrze Capital w Warszawie. W Gali uczestniczył Jacek Spychała, Dyrektor Departamentu Personalnego i Public Relations.

Żabka zdobyła Certyfikat Green Way
Data przyznania: 2012-03-14

Firma Żabka Polska otrzymała prestiżowy Certyfikat „Green Way”. Wyróżnienie wręczone zostało 8 marca 2012 roku podczas uroczystej Gali Jakości w Pałacu Działyńskich w Poznaniu. Certyfikat w imieniu naszej firmy odebrała Joanna Kasowska, Kierownik Produkcji Marki Własnej Żabka Polska.

Certyfikat Dynamiczna Firma
Data przyznania: 2012-02-09

Żabka Polska została wyróżniona Certyfikatem Dynamiczna Firma za osiągnięcie bardzo dobrego wyniku finansowego. Certyfikat jest również uznaniem za szybki rozwój naszej firmy i właściwe decyzje biznesowe. Otrzymane wyróżnienie jest nie tylko dowodem wzrostu pozycji Spółki na rynku, ale także potwierdzeniem opinii solidnego i perspektywicznego partnera biznesowego.

Godło Jakość Obsługi 2011
Data przyznania: 2011-09-22

Żabka Polska otrzymała Godło Jakość Obsługi, wyróżnienie przyznawane przez samych klientów. Tym samym, Spółka dołączyła do grona 100 najprzyjaźniejszych firm w Polsce. Wyróżnienie szczególnie ważne, ponieważ świadczy o wysokiej jakości obsługi i otwartości na opinie i potrzeby konsumentów. Kapitułę konkursu stanowiło ponad trzy miliony klientów w całej Polski.

Freshmarkety Najwyższej Jakości
Data przyznania: 2011-07-26

Sieci sklepów Freshmarket został przyznany Tytuł Najwyższa Jakość oraz Złote Godło QI 2011 w kategorii QI Services za oferowanie usług o najwyższej jakości. Nagrodę przyznała Kapituła konkursu, reprezentowana przez przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Forum ISO 9000 oraz redakcję Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Lider Wsparcia
Data przyznania: 2011-06-23

Dział Wsparcia Usług IT z Departamentu Informatyki firmy Żabka Polska S.A. został Finalistą VI edycji ogólnopolskiego konkursu Lider Wsparcia 2010, w kategorii Zespół Wsparcia Roku. Celem konkursu jest promocja najlepszych praktyk w zakresie wsparcia użytkowników usług dostarczanych przez IT. Jury konkursu doceniło zarówno zespół Helpdesk w firmie Żabka Polska S.A., jak i rozwiązania procesowe wdrożone przez managerów Działu Wsparcia Usług IT.

DOBRA MARKA 2011
Data przyznania: 2011-04-28

Sieć sklepów Żabka otrzymała nagrodę w konkursie „DOBRA MARKA 2011 – Jakość, Zaufanie, Renoma”, przyznawanej najlepszym, najbardziej dynamicznym i najlepiej rozpoznawalnym markom na rynku polskim. Marka Żabka została bardzo wysoko oceniona przez redakcję „Forum Biznesu” w „Dzienniku Gazecie Prawnej” pod patronatem IFiS Polskiej Akademii Nauk, która przeprowadziła szczegółową analizę rynku pod względem obecności, wartości, rozpoznawalności i siły brandu

Market Roku
Data przyznania: 2011-01-21

Sklep sieci Freshmarket, należący do firmy Żabka Polska S.A., został finalistą prestiżowego konkursu Market Roku 2011, organizowanego przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Celem konkursu Market Roku jest wyłonienie najlepszych sklepów w pięciu formatach. Jury, w skład którego weszli eksperci i znawcy rynku FMCG, dokonując wyboru, brali pod uwagę zarówno obroty, koszty pracownicze, zysk w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni, jak i wygląd sali sprzedaży, ergonomię robienia zakupów oraz kompetencje pracowników.

Laur Konsumenta Odkrycie Roku
Data przyznania: 2010-06-22

Sieć sklepów Freshmarket, której właścicielem jest Żabka Polska S.A. otrzymała prestiżową nagrodę Laur Konsumenta w kategorii Odkrycie Roku 2010. Wyróżnienie przyznawane jest markom, które w badaniach konsumenckich wskazywane są jako najczęściej wybierane, pozytywnie oceniane i najchętniej rekomendowane. Laur Konsumenta jest potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o produkcie i swoistą rekomendacją, przyznawaną tylko najlepszym.

Zespół Sprzedaży Roku
Data przyznania: 2010-06-18

Spółka Żabka Polska została laureatem Polish National Sales Awards. Kierowany przez Arkadiusza Mościńskiego zespół sprzedaży otrzymał prestiżową nagrodę w II edycji konkursu Polish National Sales Awards. Wyróżnienie przyznano w kategorii Zespół Sprzedaży Roku. PNSA - Polish National Sales Awards jest pionierskim przedsięwzięciem, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce

Jakość Roku
Data przyznania: 2010-02-15

Unikalny model biznesowy firmy Żabka Polska S.A. został wyróżniony prestiżową nagrodą Jakość Roku 2009. Eksperci Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji docenili sieć sklepów Żabka za wysoki standard świadczonych usług, procedury zapewniające rzetelność i kompleksowość przekazywanych informacji oraz skuteczność prowadzonej polityki jakości. Jury konkursu pod uwagę brało również efektywność zarządzania organizacją oraz stopień zadowolenia klientów, pracowników oraz otoczenia społecznego.

Market Roku 2010
Data przyznania: 2010-01-20

Już po raz drugi sklep należący do sieci Żabka znalazł się w ścisłym finale konkursu Market Roku 2010, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Żabka z Krakowa została wyróżniona w kategorii małe i średnie sklepy spożywcze o powierzchni do 100 m2

Przedsiębiorstwo na Medal
Data przyznania: 2009-10-08

Sieć sklepów Żabka została wyróżniona Złotym Laurem w Konkursie Przedsiębiorstwo na Medal 2009. Spółka została doceniona za dynamiczny rozwój, ugruntowaną pozycję na rynku oraz wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez promowanie wysokich standardów i zachęcanie do inwestowania w poprawę jakości usług i towarów.

Rzetelna Firma
Data przyznania: 2009-10-06

Żabka Polska S.A. dołączyła do Programu Rzetelna Firma i otrzymała Certyfikat Rzetelności Krajowego Rejestru Długów. Program promuje wiarygodnych przedsiębiorców, którzy propagują rzetelność płatniczą w obrocie gospodarczym. Certyfikat potwierdza sumienną regulację zobowiązań finansowych.

Lider Informatyki
Data przyznania: 2009-09-30

Firma Żabka Polska S.A. znalazła się w wąskim gronie finalistów konkursu Lider Informatyki 2009 w kategorii: handel i usługi. Konkurs organizowany jest od 13 lat przez redakcję Computerworld i jest najbardziej prestiżowym przedsięwzięciem tego typu w Polsce, które co roku nagradza firmy wyróżniające się najlepszymi zastosowaniami biznesowymi rozwiązań IT.

Market roku 2009
Data przyznania: 2009-01-20

Sklep należący do sieci Żabka zwyciężył w konkursie Market Roku 2009, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Najlepsza w kategorii średnich sklepów o powierzchni od 70 do 100 m? okazała się placówka z Lubonia. Jury konkursu oceniało zarówno obroty, koszty pracownicze, zysk w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni, jak i wygląd sali sprzedaży, ergonomię robienia zakupów oraz kompetencje pracowników.

Zarząd spółki

Tomasz Suchański

Tomasz Suchański

Prezes Zarządu

Przeczytaj więcej

Od marca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Spółki Żabka Polska i Dyrektora Generalnego firmy. Z handlem spożywczym związany jest od początku swojej kariery zawodowej. Przez ponad 18 lat pracował dla różnych spółek Grupy Jeronimo Martins. Karierę rozpoczynał w Działach Finansowych, następnie zajmował się portugalskimi sieciami Grupy - supermarketami Pingo Doce oraz hipermarketami Feira Nova. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Finansowego sieci hurtowni Recheio. W 2005 roku wrócił do Polski i objął stanowisko Dyrektora Operacyjnego spółki Jeronimo Martins, odpowiedzialnego za region centralny. W 2007 roku wszedł do zarządu firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. W latach 2011-2014 pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego sieci Biedronka, po czym ponownie pracował w międzynarodowych strukturach firmy. Ukończył specjalność Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest również absolwentem amerykańskiego Stanford University i międzynarodowej INSEAD Business School.

Tomasz Blicharski

Tomasz Blicharski

Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych

Przeczytaj więcej

W kwietniu 2015 roku objął stanowisko Wiceprezesa Zarządu Spółki Żabka Polska ds. Finansowych (CFO), a od końca 2017 roku ds. Finansowych i Rozwoju. Od 2011 roku jako członek Rady Dyrektorów Żabka Polska był odpowiedzialny za nadzór nad spółką. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu bankowości inwestycyjnej oraz finansów, zdobyte w Polsce i za granicą. Związany był z międzynarodowymi bankami jak: ABN Amro oraz BNP Paribas, a także koncernem Procter & Gamble. Od 2007 roku sprawował funkcję dyrektora w funduszu Mid Europa Partners, gdzie odpowiadał za inwestycje w Europie Środkowo–Wschodniej (m.in. Norican Group, Polskie Koleje Gorskie i Żabka Polska). Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

Anna Grabowska

Anna Grabowska

Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych

Przeczytaj więcej

Od kwietnia 2016 roku pełni w Żabka Polska funkcję Członka Zarządu ds. Komercyjnych, odpowiadając za pracę Departamentów Handlowego i Marketingu. Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z siecią Tesco, m.in. jako wieloletni Dyrektor Działu Zakupów Artykułów Żywnościowych. Przez cztery lata zasiadała w Zarządzie Spółki, pełniąc funkcję wiceprezesa. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w ostatnim roku przeprowadzając reorganizację i optymalizację funkcjonowania zespołu Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry). Jest absolwentką Handlu Zagranicznego na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończyła również wiele programów w zakresie zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France, Wharton University of Pennsylvania.

Adam Manikowski

Adam Manikowski

Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych

Przeczytaj więcej

Zarządza zespołami: sprzedaży, logistyki, ekspansji oraz technicznym. Przez ostatnie dwa lata Adam Manikowski pełnił funkcję Executive Vice President, Marketing w kanadyjskich strukturach największego globalnego detalisty – firmy Walmart. Wcześniej związany był z firmą Tesco, gdzie najpierw jako Chief Operations Officer wspierał rozwój sieci w Chinach, a następnie objął stanowisko Prezesa i Dyrektora Zarządzającego Tesco Polska. Początki kariery Adama Manikowskiego związane są ze strukturami operacyjnymi Biedronki, gdzie finalnie zajmował stanowisko Chief Marketing Officer. Adam Manikowski konsekwentnie rozwija także swoją karierę naukową. W 2017 roku uzyskał tytuł Doctor Of Business Administration w Cranfield School Of Management w Wielkiej Brytanii. Jest również absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz SGH w Warszawie, ukończył także studia MBA w ramach programu University Of Illinois. 

Historia Żabka Polska

2018
2018

Sklep nr 5000

Żabka Polska otwiera sklep numer 5000 w Warszawie. Nadal dynamicznie rozwija się m.in. w biurowcach, centrach handlowych, otwiera również pierwsze sklepy w metrze warszawskim. W tym roku zostaje także otwarte piąte Centrum Logistyczne w Szałszy k. Gliwic.

2017
2017

Fundusz CVC Partners

Fundusz CVC Partners nabywa Żabkę. Potwierdzona zostaje strategia formatu convenience i plan rozwojowy na kolejne lata. Żabka rozpoczyna dynamiczny rozwój w galeriach handlowych, otwiera m.in. sklep w Łódzkiej Manufakturze.

2016
2016

4500 sklepów

Żabka Polska posiada już sieć 4500 sklepów, firma została doceniona m. in. za dynamiczny rozwój i eksplorację nowych kategorii produktowych znajdując się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Rozpoczyna się proces wdrażania nowego formatu Żabki z nowym logo, wyposażeniem oraz rozbudową kategorii convenience. Żabka chce być jeszcze bliżej swoich Klientów, dlatego otwiera pierwsze sklepy sezonowe nad morzem.

2015
2015

Mały Wielki Sklep

Spółka konsoliduje ogólnopolską sieć dystrybucji i otwiera czwarte Centrum Logistyczne – w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. Marki własne dostępne w sieci Żabka i Freshmarket otrzymują certyfikat Doceń polskie; pod koniec roku rusza kampania reklamowa sieci z nowym hasłem – Mały Wielki Sklep.

2013
2013

Sąsiad co piątego Polaka

Sieć Żabka Polska otwiera sklep numer 3000 i znajduje się w ścisłej czołówce największych sieci handlowych w Polsce. Żabka Polska nadal prowadzi dynamiczną ekspansję i już co piąty Polak ma mniej niż 300 metrów do najbliższego sklepu Żabka lub Freshmarket. Żabka wprowadza nowy element strategii cenowej „Wielosztuki”. W grudniu Żabka Polska otworzyła trzecie Centrum Logistyczne w Nadarzynie k. Warszawy.

2012
2012

Żabka Café

Żabka rozpoczyna remodelling sklepów i uruchamia w sklepach kąciki gastronomiczne Żabka Café ze świeżo mieloną kawą oraz hot-dogami. W związku z dynamicznym rozwojem sieci na Śląsku Żabka inwestuje również w nowe Centrum Logistyczne w Tychach.

2011
2011

Mid Europa Partners

Spółka znajduje nowego inwestora: właścicielem Żabka Polska zostaje fundusz Mid Europa Partners. Pod koniec roku sieć sklepów Żabka liczy 2500 punktów, zostaje otwarty także 100. lokal sieci Freshmarket.

2010
2010

Top 10 w Polsce

Żabka Polska posiada już ponad 2350 placówek i jest największą, scentralizowaną i sformatowaną siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, znajduje się również wśród największych sieci handlowych w Polsce (Top 10).

2009
2009

Fresh Café

Żabka Polska zdobywa nowy segment rynku. Powstaje pierwszy sklep o charakterze convenience w konwencji deli – Freshmarket z punktem gastronomicznym FreshCafé.

2007
2007

Penta Investments

Szybki rozwój sieci generuje zainteresowanie zakupem akcji spółki. Nowym właścicielem Żabka Polska zostaje środkowo-europejska grupa inwestycyjna Penta Investments.

2000
2000

Pierwsze Centrum Logistyczne

Sieć sklepów Żabka liczy już 400 sklepów. Powstaje pierwsze Centrum Logistyczne, Żabka Polska podpisuje umowę z Funduszem AIG New Europe i zyskuje kapitał do dalszego rozwoju.

1998
1998

Eksperymentalne Sklepy

W Poznaniu i Swarzędzu powstaje 7 eksperymentalnych sklepów Żabka, które z założenia mają być "wygodną alternatywą" dla coraz szybciej rozwijającego się rynku super- i hipermarketów.