Gala wręczenia nagród Market Roku 2023 oraz Retail Business Awards odbyła się 25 maja br., w trakcie organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze Kongresu Retail Trends 2023.

Market Roku to prestiżowy plebiscyt wyłaniający najlepsze sklepy spożywcze w Polsce. Co roku, w kilkunastu kategoriach, o tytuł ten walczą sklepy indywidualne oraz sieci handlowe. Zwycięzców wskazuje jury, w którym zasiadają topowi menadżerowie najważniejszych firm spożywczych, przedstawiciele instytutów badawczych oraz organizacji branżowych.

W ramach tegorocznej edycji Market Roku Żabka otrzymała nagrodę w kategorii Mały Format za „bycie synonimem małego sklepu, połączone z ciągłym doskonaleniem konceptu, wyznaczaniem nowych standardów na rynku convenience i bycie punktem odniesienia dla wszystkich rywali handlowych nie tylko w obrębie jednego formatu”.

Jury doceniło Żabkę także za koncept Żabka Nano. Nagrodę w kategorii Najbardziej Innowacyjny Koncept sieć otrzymała „za stworzenie największej w Europie, a niebawem największej na świecie, sieci sklepów autonomicznych, przy jednoczesnym zadbaniu nie tylko o zaplecze technologiczne, ale także o wskaźniki finansowe projektu”.

Żabka, to zdaniem jurorów, również Najlepszy Koncept Franczyzowy. Jurorzy docenili Żabkę za „zostanie w minionym roku największą pod względem liczby sklepów siecią handlową w Polsce, przy jednoczesnym stawianiu na rozwój technologii i innowacje, co przekłada się na korzyści dla franczyzobiorców”.

W czasie uroczystej gali zorganizowanej w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim, k. Warszawy, rozstrzygnięto także plebiscyt Retail Business Awards, w którym w kategorii Wizjoner Handlu nagrodę przyznano Tomaszowi Blicharskiemu. Według jury wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future, to „menadżer, który rozumie obecne i przewiduje nadchodzące zmiany, a jego decyzje biznesowe współkształtują oblicze sektora i wyznaczają kierunki rozwoju branży”.

Retail Business Awards to prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce. Statuetkami są nagradzane firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska.

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny