Najmocniejszą stroną Żabki są ludzie, ich talenty i zaangażowanie. Mamy świadomość, że to silny i skupiony wokół wspólnych wartości i celów zespół prowadzi naszą firmę do sukcesu. Dlatego poprzez różnorodne działania i inicjatywy, staramy się wyzwalać energię w każdym naszym pracowniku. Dajemy mu bezpieczną przestrzeń ustalonych wartości i standardów, nowoczesne narzędzia pracy, poczucie samodzielności i odpowiedzialności, a także możliwości rozwoju i awansu. Takie podejście sprawia, że pracownicy chętnie łączą z nami swoją przyszłość zawodową i, jako nasi najlepsi ambasadorzy, tworzą na zewnątrz organizacji wizerunek Żabki jako firmy dynamicznej, reagującej na wyzwania rzeczywistości i przede wszystkim atrakcyjnego i godnego polecenia pracodawcy – mówi Jolanta Bańczerowska, Chief People Officer w firmie Żabka Polska.

W 2019 r. Żabka postawiła sobie za cel zdefiniowanie wartości, które zwiększyłoby zaangażowanie pracowników i wpłynęło na ich identyfikację z firmą. W proces już na samym początku został zaangażowany zarząd firmy, który zaprosił 40 pracowników do wspólnego definiowania wartości. Natomiast dla całej  firmy  zorganizowano  konkurs  pisarski. Jego dwunastu zwycięzców pojechało na tygodniowe warsztaty do Apenińskiej Szkoły Żywej Filozofii w Trevi nel Lazio we Włoszech. Tam pod okiem dr. Marcina Fabjańskiego współtworzyli powieść o Żabce, opartą na wypracowanych wcześniej wartościach. Potem do wszystkich pracowników trafiały kolejne  rozdziały  książki  zatytułowanej  „Noc  szeptów”,  która  opowiadała  historię  tajemniczego  Maksa Szumskiego. Były też spotkania i warsztaty, podczas których zwycięzcy konkursu pisarskiego moderowali dyskusje na temat wartości Żabki. Na koniec każdy pracownik otrzymał w prezencie egzemplarz książki. W projekt zostało  zaangażowanych  ponad  tysiąc  pracowników  firmy. Obecnie  zaangażowane  osoby  stanowią  ponad  połowę  zespołu Żabki,  co  oznacza  aż  100-procentowy  wzrost.  Natomiast odsetek osób niezaangażowanych spadł o 16 proc.

Konkurs „Siła Przyciągania” ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych kampanii, inicjatyw i akcji, które powodują, że firma nie tylko przyciąga, ale i zatrzymuje najbardziej utalentowanych pracowników. W jego tegorocznej edycji uczestniczyło 78 przedsiębiorstw, które zgłosiły 123 projekty – więcej niż w latach poprzednich. Dowodzi to, że mimo pandemii, kryzysu i konieczności zaciskania pasa, polscy pracodawcy nie lekceważą employer brandingu.

Żabka od lat buduje na rynku pozycję nowoczesnego, stabilnego i godnego polecenie pracodawcy. Za swoje działania w obszarze HR i employer brandingu zdobywa liczne nagrody. W listopadzie br. została laureatem X edycji Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”, zdobywając nagrodę w kategorii „Zdrowie” za gwarantowany pracownikom pakiet świadczeń medycznych i profilaktycznych oraz działania związane z profilaktyką COVID-19. W maju br. spółka została nagrodzona tytułem „Najlepszy Pracodawca 2020” w plebiscycie organizowanym przez „Gazetę Finansową” za stworzenie unikalnej kultury organizacyjnej, przyjaznej pracownikom oraz szerokie możliwości rozwoju zawodowego. W tym roku Żabka została także doceniona w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2020, organizowanym przez HRM Institute. W kategorii „Innowacja EB 2020” wyróżniono stworzoną i uruchomioną w czasie pandemii platformę edukacyjno-kreatywną Żabka Play dla dzieci pracowników, współpracowników i franczyzobiorców firmy.

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny