– Żabkę cechuje elastyczność, która przejawia się we wszystkich obszarach  funkcjonowania i pozwala sprawnie dostosowywać się do zmian rynkowych. Zdecydowaliśmy się na waloryzację kwoty gwarantowanego przychodu, a także dodaliśmy do naszej oferty dodatkowe wsparcie finansowe, aby nasza oferta stanowiła atrakcyjny impuls do budowania własnego biznesu. Ta kwota pozwala franczyzobiorcy  na skupienie się na rozwoju biznesu, co jest ważne szczególnie w początkowym okresie współpracy, kiedy ryzyko popełnienia błędu jest naturalnie  większe niż na  późniejszym etapie. Większość placówek szybciej osiąga zakładany poziom sprzedaży, jednak zabezpieczenie finansowe niweluje stres towarzyszący przedsiębiorcom na starcie własnej działalności i pozwala kreatywnie rozwijać biznes – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w Żabka Polska.

Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci obecnie otrzymają przychód gwarantowany w wysokości 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności oraz wsparcie finansowe do 12 tys. zł przeznaczone na rozwój biznesu i pokrycie strat, które mogą pojawić się na samym początku działalności i uczenia się zarządzania własnym sklepem.  Ale to nie wszystko. Otrzymują również nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji dobieranej m.in. pod kątem potencjalnej liczby klientów, w którym mogą zaoferować konsumentom bogatą ofertę produktową i usługową Żabki. Sieć daje im także swój know-how, zaplecze marketingowe oraz znaną wśród Polaków markę, która przyciąga klientów. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł, które wydatkowane są na zakup koncesji czy kasy fiskalnej.

Współpracujący z Żabką mogą także liczyć na pełne wsparcie franczyzodawcy – ze wszelkimi problemami czy trudnościami mogą zwracać się do specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz bezpośrednio do Partnerów ds. Sprzedaży, z którymi pozostają w stałym kontakcie. Sieci zależy także na ciągłym podnoszeniu kompetencji franczyzobiorców, dlatego przez cały okres współpracy mogą korzystać ze szkoleń dostępnych na nowoczesnej platformie edukacyjnej. Przedsiębiorcy korzystają także z szeregu narzędzi ułatwiających prowadzenie przez nich placówek, jak na przykład aplikacja Cyberstore. Co ważne, Żabka troszczy się o swoich franczyzobiorców także w najtrudniejszych momentach, co pokazała pandemia koronawirusa, w czasie której sieć podjęła szereg działań w trosce o przetrwanie biznesów współpracujących z nią przedsiębiorców. Do dziś wspiera ich w zakresie zapewnienia środków ochrony, a także poprzez wprowadzanie nowych usług, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”.

Co ważne, placówki sieci prowadzone są przez indywidualnych przedsiębiorców, którzy w ramach umowy franczyzowej otrzymują zestaw narzędzi wspierających zarządzanie sklepem i finansami. Oferowane przez Żabkę wsparcie zwiększa szansę powodzenia biznesu i ułatwia start na rynku także osobom bez wcześniejszego doświadczenia w handlu – jak wynika z danych sieci, na 10 nowych przedsiębiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu. Dołączenie do grona franczyzobiorców poprzedza etap rekrutacji i intensywnych szkoleń teoretycznych oraz praktycznych, podczas których kandydaci zapoznają się z modelem biznesowym oraz zasadami współpracy z Żabką.

Każdy franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS czy kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.

Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza  

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny