Powrót

„Deser z tapioki”, autorstwa studentek Jagody Herkt, Joanny Kotas i Pauliny Jarmuszki trafił do sprzedaży jednej z największych sieci w Polsce – Żabki, należącej do funduszu CVC Capital Partners. Produkt powstał w ramach projektu „Kreatorzy Produktów”, realizowanego od 2017 roku przez Żabkę oraz Spółkę Celową Uniwersytetu Ekonomicznego. W projekcie do tej pory uczestniczyli studenci Uniwersytetu Ekonomicznego i Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, a także Uniwersytetu Zielonogórskiego. W ramach wspólnej inicjatywy biznesu i świata nauki, młodzi ludzie mają szansę na stworzenie produktów, które mogą pojawić się w ofercie Żabki, a także wygrać staż w Centrali tej sieci.

Smacznie i zdrowo

Tapioka jest to jeden z produktów pozyskiwanych z manioku, popularnej rośliny jadalnej, która uprawiana jest w krajach tropikalnych. W Polsce występuje ona zwykle w postaci małych kulek i stanowi dodatek do deserów, ale wykorzystywana jest także jako zamiennik ryżu czy kasz. 

Tapioka charakteryzuje się licznymi właściwościami spożywczymi oraz zdrowotnymi. To lekkostrawny produkt o niskiej alergiczności, nie zawierający glutenu, wobec czego poleca się go osobom cierpiącym na celiakię. – Desery zwykle kojarzą się z czymś niezdrowym, a tak wcale być nie musi. Chciałyśmy obalić ten mit i stworzyć produkt, który będzie połączeniem czegoś zdrowego, zawierającego wysokie wartości odżywcze oraz smacznego, a przy tym będzie wyglądał estetycznie. To, że nasz projekt wygrał, to dla nas już ogromne wyróżnienie. Jednak, wciąż nie możemy uwierzyć, że jest on dostępny w jednej z największych sieci w Polsce  – podkreślają autorki „Deseru z tapioki”.

Innowacyjne projekty specjalnie dla Żabki

„Kreatorzy Produktów” to projekt realizowany we współpracy ze studentami od niemal 2 lat. – Udział w takim projekcie to bezcenne, niezwykle intensywne i rozwijające doświadczenie. Pozwala studentom na empiryczne zrozumienie biznesu, handlu i przemysłu spożywczego. Sukcesywne wdrażanie przez Żabkę kolejnych produktów autorstwa studenckich zespołów, jest dowodem wysokiej pożyteczności biznesowej modeli angażujących studentów w rozwój nowych produktów. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest właściwa synergia studenckiego potencjału, złożonego przede wszystkim z ciekawości, entuzjazmu i niekonwencjonalnego postrzegania rynku, z potencjałami biznesu i nauki dostarczanymi przez organizatorów. Odpowiednio sformułowany i zarządzany proces, uwzględniający właściwe motywowanie zespołów oraz specjalistyczne doradztwo, skutecznie uwalnia i ukierunkowuje pełnię możliwości studentów – mówi Norbert Szczepaniak ze Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współorganizatora projektu.

- Jako lider segmentu convienience, chcemy dostarczać naszym Konsumentom produkty nie tylko smaczne, wygodne i szybkie w obsłudze, ale również zdrowe. Poszukując nowych inspiracji sięgnęliśmy po pomysły naszych Klientów, którymi są również studenci. Wraz ze Spółką Celową UE wsparliśmy te inicjatywy, które są przemyślane i wpisują się w nasze DNA. Tu każda  ze stron to wygrany. Uczestnicy projektu zdobywają ogromną wiedzę w zakresie wprowadzania produktu - od pomysłu i przelania go na papier,  poprzez opracowanie produktu, do przełożenia procesu wyrobu na linie technologiczne w realnych zakładach produkcyjnych. Żabka natomiast otrzymuje nowe spojrzenie na potrzeby Klienta. A rezultaty tej współpracy czyli połączenia nauki i biznesu możemy już podziwiać na półkach sklepowych– dodaje Joanna Kasowska, Kierownik Działu Kontroli Jakości.

Studentki opracowywały koncept „Deser z tapioki” przez kilka tygodni, aby podczas finału zaprezentować rzeczywisty produkt przygotowany według własnej receptury. Pomysł został uznany przez jury za innowacyjny, gdyż tapioka nie została połączona tradycyjnie z ekstraktem z kokosa, lecz z sokiem owocowym. „Deser z tapioki” zwyciężył ex aequo z projektem „Bułki z wędzonką” stworzonym przez Magdalenę Buszewicz, Karolinę Bar i Agatę Czyż – studentki kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji Żywności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Przy ocenie i wyborze laureatów, jury konkursowe brało pod uwagę przede wszystkim sensorykę, innowacyjność, cenę, a także możliwości produkcji masowej.

Produkt można zakupić w sklepach sieci Żabki od 24 stycznia br.


Pobierz notkę prasową