Zaprojektuj plakat promujący franczyzę
W poniedziałek 8 września br. rozpoczął się ogólnopolski konkurs skierowany do artystów, grafików, ilustratorów oraz wszystkich osób uzdolnionych plastycznie i wizualnie. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu promującego franczyzę Żabki i...

W poniedziałek 8 września br. rozpoczął się ogólnopolski konkurs skierowany do artystów, grafików, ilustratorów oraz wszystkich osób uzdolnionych plastycznie i wizualnie. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu promującego franczyzę Żabki i zachęcającego do otwarcia sklepu pod zielonym szyldem. Łączna pula nagród to ponad 35 tys. zł i szansa na dotarcie do milionów odbiorców.
Konkurs na plakat promujący franczyzę Żabki jest otwarty dla wszystkich pełnoletnich osób mieszkających w Polsce. Mogą wziąć w nim udział zarówno indywidualni twórcy, jak i zespoły. Każdy uczestnik lub grupa może zgłosić w konkursie więcej niż jedną pracę. Projekty nie mogą być wcześniej publikowane ani nagradzane. Do zgłoszenia należy dołączyć nazwę pracy oraz opcjonalnie krótki opis koncepcji i materiał pokazujący kulisy pracy nad projektem. Projekty będą oceniane według kilku kryteriów: zgodności z briefem i tematyką, odpowiedzi na potrzeby marki, oryginalności i siły wyrazu graficznego, potencjału komunikacyjnego (czytelność, zdolność wywoływania emocji), a także estetyki i warsztatu artystycznego.
Nagrody, rozpoznawalność i miliony odbiorców
Udział w konkursie Żabki to więcej niż możliwość wygrania atrakcyjnych nagród o łącznej wartości ponad 35 000 zł. Zwycięska praca zostanie wyeksponowana w witrynach blisko 11 800 sklepów pod zielonym szyldem w całej Polsce, gdzie codziennie będą mogły oglądać ją miliony odbiorców. To także wyjątkowa szansa, by zaprezentować swój projekt w ramach komunikacji jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. Co więcej, być może to właśnie dzięki zwycięskiemu plakatowi ktoś zdecyduje się otworzyć sklep pod szyldem Żabki.
– Chcemy, aby franczyza Żabki była postrzegana nie tylko jako sprawdzony sposób na prowadzenie biznesu, ale również jako przestrzeń otwarta na kreatywność. Konkurs na plakat to wyjątkowa możliwość dla artystów, by ich twórczość dotarła do szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, że dzięki ich wyobraźni powstaną prace, które w niebanalny sposób oddadzą ideę przedsiębiorczości – mówi Marta Partyka, Dyrektorka Rozwoju Franczyzy w Żabka Polska.
Kapituła konkursu
W skład jury wchodzą uznane osobistości świata sztuki i projektowania graficznego:
- Andrzej Pągowski – ikona polskiego plakatu, autor blisko dwóch tysięcy prac wystawianych na całym świecie, odznaczony m.in. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz medalami „Gloria Artis”.
- Mateusz Machalski – grafik, projektant typografii i wykładowca akademicki, twórca nowoczesnych krojów pisma i identyfikacji wizualnych, współautor TYPOTEKA.PL.
- Beata Śliwińska Barrakuz – projektantka wizualna i artystka kolażu, autorka okładek muzycznych dla największych polskich wytwórni, laureatka wielu nagród projektowych.
- Wojciech Janicki – dziekan Wydziału Grafiki Projektowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, ekspert w dziedzinie identyfikacji wizualnej i corporate identity, nagradzany w krajowych i międzynarodowych przeglądach grafiki projektowej.
Poza jurorami ze świata sztuki prace ocenią także przedstawiciele firmy Żabka Polska, dążąc wspólnie do wyłonienia projektu wyróżniającego się artystycznie, ale też takiego, który zainspiruje przyszłych franczyzobiorców do rozpoczęcia własnej drogi biznesowej.
Nagrody i wyróżnienia
Do wygrania w konkursie są nagrody pieniężne. Za zajęcie I miejsca jest to kwota 15 000 zł, za zajęcie II i III miejsca są to nagrody w wysokości 10 000 zł i 5 000 zł. Poza główną nagrodą konkursową przewidziano również specjalne wyróżnienia. Autor najlepszego materiału „Making of”, pokazującego kulisy pracy nad plakatem, otrzyma słuchawki Apple AirPods Max. Kolejną nagrodę przyznają franczyzobiorcy Żabki, którzy spośród dziesięciu najlepszych projektów wybiorą swojego faworyta w głosowaniu intranetowym. Zwycięzca tego plebiscytu otrzyma tablet iPad 11.
Harmonogram konkursu i patronaty
Prace można zgłaszać do 31 października 2025 r. Oficjalne ogłoszenie wyników zaplanowano na koniec listopada br. Honorowy patronat nad konkursem objęły instytucje o szczególnym znaczeniu dla środowiska artystycznego: Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach oraz Poznań Design Festiwal.
Szczegółowe informacje, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konkursu: