Cieszymy się z tej inicjatywy, od kilku lat bowiem intensywnie pracujemy nad podnoszeniem satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z naszą siecią. Cyklicznie za pomocą anonimowych ankiet badamy poziom zadowolenia wśród ponad 6000 przedsiębiorców prowadzących Żabki. Włączenie się w prace nad Kodeksem Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy było dla nas naturalną kontynuacją działań już realizowanych w naszej firmie. Naszym celem jest przede wszystkim dobre przygotowanie franczyzobiorców do prowadzenia sklepów dzięki szkoleniom w ramach Akademii Żabki, ale również zapewnienie odpowiednich warunków i narzędzi, jak np. aplikacja Cyberstore, dzięki którym prowadzenie biznesu jest łatwiejsze i w pełni transparentne – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy to dokument, który zawiera zestaw dobrych praktyk, zasad i standardów, jakimi powinni kierować się we współpracy franczyzobiorcy oraz franczyzodawcy.

Jest to pierwsza taka inicjatywa na rzecz podnoszenia standardów współpracy franczyzowej. Nad treścią Kodeksu od początku pracowali zarówno przedstawiciele franczyzobiorców, jak i franczyzodawców oraz organizacje branżowe i eksperci. Do Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy mogą dołączać sieci działające w modelu franczyzowym oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców będących franczyzobiorcami.

Współinicjatorami projektu są Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców oraz Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Patronują mu także Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Kodeks Dobrych Praktyk pozostaje inicjatywą otwartą dla wszystkich podmiotów działających na rynku franczyzy w Polsce.

Więcej informacji o Kodeksie znaleźć można na stronie: www.kodeksfranczyzy.org.pl

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny