W sieci działa obecnie ponad 8600 przedsiębiorców będących reprezentantami 8 narodowości. Łącznie swoje sklepy prowadzi ponad 350 obywateli spoza Polski. Zdecydowaną większość stanowią osoby pochodzące z Ukrainy i Białorusi, ale są także przedsiębiorcy z Mołdawii, Rumunii, a nawet z Egiptu.

Natalia Vaitovich, Białorusinka prowadząca placówkę w Warszawie od września 2022 r., podkreśla: – Przyjechałam do Polski na studia w 2014 r. Przez kilka lat pracowałam, także na stanowisku kierowniczym w sklepie z odzieżą. W tym czasie poznałam mojego obecnego narzeczonego – chcieliśmy coś zmienić w życiu i założyć coś swojego. Do Żabki przekonał nas m.in. niski wkład własny, szerokie wsparcie, jakie sieć oferuje od samego początku, w tym sklep niemal pod klucz, a także wsparcie ze strony rekruterów, którzy pomogli mi skompletować dokumentację niezbędną do rozpoczęcia biznesu. Mój narzeczony jest Polakiem, tu planuję założyć rodzinę. Dlatego prowadząc w stolicy sklep, daję swój wkład w rozwój miejsca, z którym pragnę związać się na stałe.

Z kolei Olena Saroyan, franczyzobiorczyni również ze stolicy, mówi: – Cieszę się, że moi rodzice związali się z Polską – poza ormiańskim, obecnie mam również polskie obywatelstwo. Jedna z moich koleżanek, która od 5 lat prowadzi sklep franczyzowy Żabka, zainspirowała mnie i zarekomendowała mi ten biznes. We wrześniu 2022 r. otworzyłam swoją placówkę w Warszawie, jednocześnie kontynuując studia z zarządzania. Jest to dla mnie pierwsze zawodowe zajęcie, a tym samym pierwszy własny biznes. Moja rodzina prowadziła na Ukrainie sklepy spożywcze, można powiedzieć, że jesteśmy rodziną z tradycją w handlu. Najbliżsi pomagali mi rozwinąć sklep, co było niezwykle cenne przez pierwsze miesiące wymagające największego wysiłku. Sprawne wdrożenie się do roli franczyzobiorcy było również możliwe, dzięki dużemu wsparciu ze strony sieci.

Korzyści z bycia w sieci franczyzowej

Uruchamiając sklep z Żabką, franczyzobiorcy spoza Polski zyskują takie same korzyści, jak osoby z polskim obywatelstwem. Otrzymują od sieci gotową do prowadzenia placówkę wyposażoną w sprzęt, systemy komputerowe, meble czy towar. Obowiązuje ich ubezpieczenie „Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Mogą liczyć także na dostęp do ponad 25-letniego doświadczenia sieci, pakietu bezpłatnych szkoleń, bezpośrednich dostaw do sklepów, wsparcia IT, serwisowego i marketingowego, a także szeregu nowoczesnych narzędzi (aplikacja Cyberstore czy pakiet Optiplan z Asystentem Żabka) ułatwiających im prowadzenie biznesu. W 2023 r. ponad 81% franczyzobiorców osiągnęło co najmniej 25 tys. zł przychodu miesięcznie.

Poprzedni
Następny