Trzy lata temu Żabka ogłosiła koncepcję nowego formatu sklepów, odpowiadającego oczekiwaniom współczesnego konsumenta i realizującego wizję nowoczesnego convenience. Od tego momentu konsekwentnie dostosowuje istniejące punkty sieci do nowych standardów. Żabki zmieniają identyfikację wizualną, wyposażenie sklepów, asortyment, układ produktów, pakiet usług dodatkowych, system franczyzowy oraz komunikację w placówkach. Dziś z odmienionym logo z uśmiechem działa już 4694 spośród 5817 placówek. Sklepy funkcjonujące do tej pory pod marką Freshmarket zostaną przekształcone do nowego formatu Żabki. To sprawi, że cała sieć będzie funkcjonować pod jednym, wspólnym logo.

– Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

Innowacyjność to kluczowy element rozwoju spółki: aż 10 proc. całej organizacji zaangażowane jest w proces digitalizacji. Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne, związane z misjami konsumenckimi.

– Przy pomocy takich narzędzi jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach. Nowy format sklepów Żabka jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tutaj w drodze kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – dodaje Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Żabka, będąc sklepem w dużej mierze zakupów impulsowych, zmienia swoje podejście do asortymentu, tworząc go z myślą o misjach zakupowych klientów i odchodząc od tradycyjnej definicji kategorii produktowych. W ramach misji zakupowych takich jak śniadanie, przekąska, lunch czy obiad wprowadza szereg nowości produktowych, dostępnych na wyłączność tylko w Żabkach. W tym roku na półkach pojawiły się m.in. nowe kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini czy zdrowe przekąski na raz HAPS. Szukający pomysłu na lunch czy obiad klienci mogą wybierać między sałatkami czy hummusami (Dobra Karma), a także daniami gotowymi (Szamamm). Stale rozwijana jest także oferta napojów, w tym niepasteryzowanych (Wycisk).

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny