Małe miejscowości, wielkie możliwości – Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość.
Przez lata mówiło się, że młodzi Polacy wyjeżdżają do dużych miast w poszukiwaniu lepszego życia. Ale dziś trend ten powoli się odwraca – coraz więcej osób wraca do rodzinnych miejscowości, szukając balansu, spokoju i... pomysłu na siebie.

Spis Treści:
- Coraz więcej młodych wybiera małe miasta i własny biznes
- Pandemia, technologia i… franczyza
- Nowy biznes – z dużym wsparciem
Coraz więcej młodych wybiera małe miasta i własny biznes
Choć dane GUS wciąż pokazują migrację do aglomeracji, to badania opinii publicznej malują zupełnie inny obraz. Z raportu CBOS z 2024 roku wynika, że już 1 na 5 mieszkańców wsi pochodzi z miasta. Dla porównania – w 2006 roku było to zaledwie 7%. Aż 43% Polaków deklaruje dziś, że nie miałoby nic przeciwko przeprowadzce na wieś.
Co za tym stoi?
– Spokojniejsze tempo życia
– Niższe koszty utrzymania
– Możliwość pracy zdalnej
– Bliskość rodziny i przyjaciół
To właśnie te elementy coraz częściej decydują o tym, że młode osoby wracają „do siebie” i tam budują życie na nowo.
Pandemia, technologia i… franczyza
Pandemia uświadomiła nam, że wiele rzeczy można robić zdalnie. Nie trzeba mieszkać w Warszawie, by rozwijać karierę czy prowadzić firmę. A franczyza – zwłaszcza w modelu takim jak Żabka – daje narzędzia, dzięki którym można to zrobić bezpiecznie i z dużym wsparciem.
Poznajcie Klaudię Fijałkowską – mamę trójki dzieci, która kilka miesięcy temu otworzyła Żabkę w Karczewie pod Warszawą.
Po latach pracy dla innych przedsiębiorców uznałam, że przyszedł czas na własną działalność. Żabka to franczyza, która wspiera na każdym etapie rozwoju. Wiedziałam, że z takim zapleczem dam radę – i tak się stało. Znalazłam większą elastyczność, lepsze dochody i przede wszystkim – poczucie, że robię coś swojego
Nowy biznes – z dużym wsparciem
Dawniej własny biznes kojarzył się z ogromnym ryzykiem. Dziś – dzięki franczyzie – można zacząć działalność z minimalnym wkładem własnym (ok. 5 tys. zł) i pełnym wsparciem ze strony doświadczonej sieci.
Żabka przygotowuje lokal, zapewnia towar, opłaca najem i szkoli nowych franczyzobiorców. To znaczy, że Ty możesz skupić się na prowadzeniu sklepu – i rozwoju własnej ścieżki zawodowej.
I co ciekawe:
– Aż 49% franczyzobiorców Żabki ma mniej niż 35 lat
– Ponad 50% sklepów działa w małych miastach i na wsiach
To pokazuje, że biznes można budować tam, gdzie czujemy się najlepiej – niekoniecznie w centrum wielkiej metropolii.
Historia Klaudii to coś więcej niż opowieść o nowym sklepie. To dowód na to, że młodzi ludzie coraz częściej chcą działać lokalnie, mieć wpływ na swoje otoczenie i tworzyć coś własnego – z realnym wsparciem i w zgodzie z własnym rytmem życia.
Chcesz dołączyć do społeczności przedsiębiorców, którzy budują swój sukces lokalnie?
Sprawdź, co oferuje franczyza Żabki:
👉 www.zabka.pl/franczyza