Spis Treści:

  1. Coraz więcej młodych wybiera małe miasta i własny biznes 
  2. Pandemia, technologia i… franczyza 
  3. Nowy biznes – z dużym wsparciem 

Coraz więcej młodych wybiera małe miasta i własny biznes 

Choć dane GUS wciąż pokazują migrację do aglomeracji, to badania opinii publicznej malują zupełnie inny obraz. Z raportu CBOS z 2024 roku wynika, że już 1 na 5 mieszkańców wsi pochodzi z miasta. Dla porównania – w 2006 roku było to zaledwie 7%. Aż 43% Polaków deklaruje dziś, że nie miałoby nic przeciwko przeprowadzce na wieś. 

Co za tym stoi? 
– Spokojniejsze tempo życia 
– Niższe koszty utrzymania 
– Możliwość pracy zdalnej 
– Bliskość rodziny i przyjaciół 

To właśnie te elementy coraz częściej decydują o tym, że młode osoby wracają „do siebie” i tam budują życie na nowo. 

Pandemia, technologia i… franczyza 

Pandemia uświadomiła nam, że wiele rzeczy można robić zdalnie. Nie trzeba mieszkać w Warszawie, by rozwijać karierę czy prowadzić firmę. A franczyza – zwłaszcza w modelu takim jak Żabka – daje narzędzia, dzięki którym można to zrobić bezpiecznie i z dużym wsparciem. 

Poznajcie Klaudię Fijałkowską – mamę trójki dzieci, która kilka miesięcy temu otworzyła Żabkę w Karczewie pod Warszawą. 

Po latach pracy dla innych przedsiębiorców uznałam, że przyszedł czas na własną działalność. Żabka to franczyza, która wspiera na każdym etapie rozwoju. Wiedziałam, że z takim zapleczem dam radę – i tak się stało. Znalazłam większą elastyczność, lepsze dochody i przede wszystkim – poczucie, że robię coś swojego

Nowy biznes – z dużym wsparciem 

Dawniej własny biznes kojarzył się z ogromnym ryzykiem. Dziś – dzięki franczyzie – można zacząć działalność z minimalnym wkładem własnym (ok. 5 tys. zł) i pełnym wsparciem ze strony doświadczonej sieci. 

Żabka przygotowuje lokal, zapewnia towar, opłaca najem i szkoli nowych franczyzobiorców. To znaczy, że Ty możesz skupić się na prowadzeniu sklepu – i rozwoju własnej ścieżki zawodowej. 

I co ciekawe: 
– Aż 49% franczyzobiorców Żabki ma mniej niż 35 lat 
– Ponad 50% sklepów działa w małych miastach i na wsiach 

To pokazuje, że biznes można budować tam, gdzie czujemy się najlepiej – niekoniecznie w centrum wielkiej metropolii. 

Historia Klaudii to coś więcej niż opowieść o nowym sklepie. To dowód na to, że młodzi ludzie coraz częściej chcą działać lokalnie, mieć wpływ na swoje otoczenie i tworzyć coś własnego – z realnym wsparciem i w zgodzie z własnym rytmem życia. 

Chcesz dołączyć do społeczności przedsiębiorców, którzy budują swój sukces lokalnie? 
Sprawdź, co oferuje franczyza Żabki: 
👉 www.zabka.pl/franczyza 

Poprzedni
Następny