Konkurs na plakat promujący franczyzę z Żabką
8 września 2025 rozpoczął się ogólnopolski konkurs skierowany do artystów, grafików, ilustratorów oraz wszystkich osób uzdolnionych plastycznie i wizualnie. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu promującego franczyzę Żabki i zachęcającego do otwarcia sklepu pod zielonym szyldem.

O konkursie
Nasz konkurs na plakat to okazja, by twórczość młodych artystów stała się widoczna na niespotykaną dotąd skalę – w ponad 11 tysiącach sklepów Żabka w całej Polsce. Konkurs daje także szansę na zdobycie nagród o łącznej wartości ponad 35 000 zł. Szukamy projektu, który przyciąga wzrok nie tylko formą, ale i przekazem. Takiego, który potrafi zatrzymać przechodnia, rozbudzić wyobraźnię i dać impuls do działania – bo być może to właśnie dzięki Twojemu plakatowi ktoś zdecyduje się otworzyć własną działalność pod szyldem Żabki.
Dla kogo jest konkurs?
Konkurs na plakat promujący franczyzę Żabki jest otwarty dla wszystkich pełnoletnich osób mieszkających w Polsce. Mogą wziąć w nim udział zarówno indywidualni twórcy, jak i zespoły. Projekty będą oceniane według kilku kryteriów: zgodności z briefem i tematyką, odpowiedzi na potrzeby marki, oryginalności i siły wyrazu graficznego, potencjału komunikacyjnego (czytelność, zdolność wywoływania emocji), a także estetyki i warsztatu artystycznego.
Kapituła konkursu
Prace oceniać będzie Andrzej Pągowski – legenda polskiego plakatu, autor tysięcy prac prezentowanych na całym świecie, Mateusz Machalski – projektant specjalizujący się w typografii i identyfikacji wizualnej, Beata Śliwińska „Barrakuz” – artystka znana z odważnych i rozpoznawalnych kompozycji graficznych, a także Wojciech Janicki – projektant systemów brand identity, dziekan Wydziału Grafiki Projektowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W jury znajdują się także przedstawiciele Żabka Polska – związani z komunikacją franczyzy i ich rozwojem.
Nagrody i wyróżnienia
Do wygrania w konkursie są nagrody pieniężne. Za zajęcie I miejsca jest to kwota 15 000 zł, za zajęcie II i III miejsca są to nagrody w wysokości 10 000 zł i 5 000 zł. Poza główną nagrodą konkursową przewidziano również specjalne wyróżnienia. Autor najlepszego materiału „Making of”, pokazującego kulisy pracy nad plakatem otrzyma słuchawki Apple AirPods Max o wartości 2 099 zł.
Kolejną nagrodę przyznają franczyzobiorcy Żabki, którzy spośród dziesięciu najlepszych projektów wybiorą swojego faworyta w głosowaniu intranetowym. Zwycięzca tego plebiscytu otrzyma tablet iPad 11.
Patronaty konkursu
Konkurs został objęty patronatami: Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Poznań Design Festiwal czy Galerii Sztuki Współczesnej BWA.
Konkurs trwa do 31 października 2025. Szczegółowe informacje, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konkursu: