Spis treści:

  1. Franczyza Żabki a statystyki
  2. Jak działa model franczyzowy Żabki?
  3. Jakie korzyści oferuje franczyza Żabki?
  4. Własny biznes czy franczyza Żabki?
  5. Jak oceniają franczyzę Żabki jej franczyzobiorcy?
  6. Podsumowanie – czy franczyza Żabki się opłaca?
  7. FAQ

Franczyza Żabki a statystyki

Czy franczyza się opłaca? Na początek warto spojrzeć na liczby. W Polsce działa już 11 600 sklepów Żabka i ta liczba wciąż rośnie. Sieć planuje otwierać nawet kilkaset nowych punktów rocznie, co pokazuje skalę zaufania do marki i jej dynamiczny rozwój.

Według danych z końca 2024 roku średnie przychody franczyzobiorców Żabki wynoszą około 28 tysięcy złotych miesięcznie. 

Jak działa model franczyzowy Żabki?

Franczyza to forma współpracy, w której dołączasz do gotowego modelu biznesowego. W przypadku Żabki nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia w handlu.

Zanim otworzysz sklep, przechodzisz przez rozmowę rekrutacyjną, serię szkoleń oraz wdrożenie w procedury. Sam start działalności wymaga wkładu własnego w wysokości około 5000 zł – to koszt uzyskania pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych i zakupu kasy fiskalnej.

Żabka zapewni Ci w pełni wyposażony lokal i sama zajmuje się jego wynajmem, dostawy towarów odbywają się regularnie. Jeśli coś się zepsuje, sieć odpowiada za naprawy i serwis.

Nie musisz też martwić się o reklamę, ponieważ najlepiej zarabiające franczyzy, takie jak Żabka, mają wewnętrzne zespoły do spraw marketingu.

Jakie korzyści oferuje franczyza Żabki?

Prowadzenie sklepu pod szyldem Żabki to dla wielu osób komfort i poczucie bezpieczeństwa. Marka jest dobrze rozpoznawalna, co już na starcie daje przewagę nad konkurencją. Nie musisz sam szukać dostawców ani testować, które produkty się sprzedają – otrzymujesz gotową ofertę, dostosowaną do lokalnych potrzeb.

Lokal, który prowadzisz, może działać nie tylko jako sklep spożywczy. Żabka rozwija tzw. koncepcję hybrydową, łączącą funkcje sklepu, punktu gastronomicznego i miejsca odbioru paczek. Dzięki temu zwiększa się ruch.

Na co dzień masz też kontakt z przyznanym Ci opiekunem i zespołem operacyjnym, który wspiera Cię we wszystkich aspektach prowadzenia punktu. Możesz też korzystać z nowoczesnych narzędzi i aplikacji, które pomagają w zarządzaniu biznesem.

Żabka oferuje franczyzobiorcom możliwość wzięcia udziału w programie„Bezpieczny Start”, co może być dużym ułatwieniem, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z przedsiębiorczością. Warto też wspomnieć o polisie na biznes, która stanowi zabezpieczenie dla tych osób, które planują wyjść z sieci.

Własny biznes czy franczyza Żabki?

Może zastanawiasz się, czy warto założyć franczyzę, czy może lepiej otworzyć coś własnego? To pytanie, które zadaje sobie wielu początkujących przedsiębiorców.

W przypadku własnego biznesu musisz samodzielnie znaleźć lokal, ocenić jego potencjał, przeanalizować rynek i konkurencję. Potrzebujesz też przygotować plan biznesowy, który – bez wcześniejszego doświadczenia – może być trudny do przewidzenia. Do tego dochodzą koszty:

  • remonty, bieżące naprawy,
  • sprzęty elektroniczne, 
  • meble,
  • reklama,
  • czynsz.

Żabka zdejmie z Ciebie większość tych obowiązków. Eksperci pomogą dobrać odpowiednią lokalizację, a sam sklep dostaniesz już odpowiednio wyposażony i zatowarowany.

Otrzymasz również sprawdzony model działania i wsparcie w każdej sytuacji. Różnicę możesz zauważyć także w codziennej pracy – we własnym sklepie sam musisz budować relacje z dostawcami i negocjować ceny. W Żabce wszystko to jest już zorganizowane.

Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie różnych aspektów w tworzeniu od podstaw własnej działalności vs prowadzenie franczyzy Żabki.

AspektWłasny biznesFranczyza Żabki
Analiza rynkuSamodzielne badanie konkurencji, analizowanie lokalizacji, szacowanie potencjału sprzedażowego.Zespół ekspertów Żabki pomaga w wyborze optymalnej lokalizacji.
Plan biznesowyTworzenie skomplikowanej strategii bez pewności powodzenia.Sprawdzone procedury i procesy operacyjne.
Koszty początkoweWynajem lokalu, remonty, wyposażenie, asortyment, reklama.Wkład własny ok. 5000 zł na uzyskanie pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, zakup kasy fiskalnej.
Koszty bieżąceZatrudnienie pracowników, ZUS, podatki, bieżące rachunki.Zatrudnienie pracowników, ZUS, podatki, bieżące rachunki.
AsortymentUczenie się metodą prób i błędów, które produkty się sprzedają.Gotowa oferta produktowa dostosowana do lokalnych preferencji.
DostawcyNegocjowanie warunków z dziesiątkami dostawców, często niekorzystne marże dla małego sklepu.Dostawy towaru zapewnia Żabka.
MarketingSamodzielne budowanie świadomości marki.Rozpoznawalna marka, ogólnopolskie kampanie reklamowe, za które franczyzobiorca nie ponosi żadnych wydatków.

Jak oceniają franczyzę Żabki jej franczyzobiorcy?

O tym, czy franczyza Żabki się opłaca, najlepiej opowiadają osoby, które już ją prowadzą. Anna Koniuszaniec, właścicielka sklepu w Sztumie, wspólnie z córką i teściową zarządza punktem, który stał się źródłem dochodu i okazją do zacieśniania więzi rodzinnych.

„Dzięki Żabce możemy dużo czasu ze sobą spędzać i wzajemnie się wspierać” – mówi Danuta Koniuszaniec. Anna dodaje: „Nie, my żyjemy Żabką cały czas. To takie nasze wspólne dziecko. Nas cieszy ta praca”.

Z kolei Ewa Bosak-Kurowska, która również prowadzi sklep Żabki, zwraca uwagę na niski próg wejścia i gotowe rozwiązania. „Przede wszystkim bardzo niski wkład własny. (…) Standardy, które obowiązują w Żabce, jak najbardziej mi odpowiadają”. Jak przyznaje, otwierając sklep, otrzymała wszystko, co potrzebne – towar, wsparcie i marketing.

Wyróżnijmy graficznie wypowiedzi franczyzobiorczyń.

Cały wywiad z franczyobiorczyniami możesz przeczytać na stronie https://www.zabka.pl/artykul-edukacyjny/zyjemy-zabka-na-co-dzien/.

Franczyzobiorcy widzą w Żabce również korzystną opcję na pozyskanie stabilnego i bezpiecznego biznesu. Ewa Bosak-Kurowska – bohaterka odcinka „#DobrzeMieć ofertę gastronomiczną, która przyciąga klientów | #DobrzeMieć poczucie bezpieczeństwa” podcastu Żabki prowadzonego przez Katarzynę Dowbor – mówiąc o opłacalności biznesu, wskazuje na łatwość przystąpienia do franczyzy.

Przede wszystkim bardzo niski wkład własny. […] Standardy, które obowiązują w Żabce, jak najbardziej mi odpowiadają.

Franczyzobiorcy nie muszą inwestować ogromnych środków w zatowarowanie czy marketing: „Otwierając Żabkę, dostajemy zatowarowany sklep, pomoc partnera sprzedaży, wszystkie materiały marketingowe”. 

Dodatkowym atutem jest wsparcie ze strony sieci i możliwość korzystania z gotowych narzędzi i procedur, co zmniejsza ryzyko niepowodzenia: „Mając własny interes, nie miałabym takiego wsparcia, nie czułabym się tak bezpiecznie”. 

Wszystko to sprawia, że franczyza Żabki może być realnie opłacalna nawet dla tych, którzy nie mają praktyki w prowadzeniu biznesu.

Podsumowanie – czy franczyza Żabki się opłaca?

Jeśli chcesz wiedzieć, czy opłaca się założyć franczyzę Żabka, to kilka najważniejszych faktów, które warto zapamiętać:

  • Żabka to rozpoznawalna marka, która przyciąga klientów i zapewnia stabilność.
  • Niski wkład własny i pomoc ze strony sieci umożliwiają start bez dużego ryzyka.
  • Prowadzenie sklepu nie wymaga doświadczenia – wszystko otrzymujesz „na start” – wiedzę, lokal, niezbędne wyposażenie.
  • Model hybrydowy i gotowa oferta zwiększają szanse na zysk.
  • Własny biznes wiąże się z większym ryzykiem i większą odpowiedzialnością – w Żabce możesz liczyć na pełne wsparcie.

Jeśli więc szukasz sprawdzonego modelu i stabilnego pomysłu na działalność, rozważ otwarcie franczyzy!

FAQ

Ile zarabia się na franczyzie Żabki?

Średni miesięczny przychód franczyzobiorcy Żabki wynosi 28000 zł przed odliczeniem kosztów.

Jakie są opinie o franczyzie Żabki?

Franczyzobiorcy cenią stabilność, wsparcie operacyjne i elastyczność. Wielu z nich podkreśla pozytywny wpływ na życie zawodowe i rodzinne.

Jakie są wymagania we franczyzie Żabki?

Nie musisz mieć doświadczenia – wystarczy zaangażowanie, podstawowy wkład finansowy (ok. 5000 zł) i gotowość do prowadzenia sklepu zgodnie ze standardami sieci.

Poprzedni
Następny