Odbierz, wyślij lub zostaw paczkę

Nie czekaj na kuriera — paczkę odbierzesz lub nadasz w godzinach otwarcia sklepu Żabka, najczęściej od 6:00 do 23:00, a w wielu lokalizacjach nawet całodobowo. Przesyłki przechowywane są w sklepie do 2 dni w przypadku DHL i DPD, do 3 dni w przypadku Poczty Polskiej, Orlen Paczki (izidrop) i FedEx oraz do 7 dni w przypadku GLS. Podczas zakupów online możesz samodzielnie wybrać punkt Żabka, w którym odbierzesz swoją przesyłkę. Operatorami logistycznymi obsługującymi usługę są DHL Parcel Polska Sp. z o.o., DPD Polska sp. z o.o., Poczta Polska S.A., General Logistics Systems Poland Sp. z o.o., Orlen Paczka (izidrop) oraz FedEx Express Polska Sp. z o.o.

Jak skorzystać z usługi?


Odbierz paczkę

Robiąc zakupy online wybierz nasz sklep jako miejsce odbioru swojej przesyłki. Przesyłkę możesz śledzić poniżej. Przyjdź z kodem SMS do wskazanego sklepu i odbierz paczkę (lub odbierz z aplikacją Żappka Post)

Śledzenie przesyłek DHL eCommerce Polska

Śledzenie przesyłek DPD Polska

Śledzenie przesyłek FedEX Polska

Śledzenie przesyłek Poczta Polska

Śledzenie przesyłek GLS Poland

*Paczki Allegro Delivery możemy sprawdzić za pomocą: Allegro.pl – Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Aby odebrać paczkę, podaj 6-cyfrowy kod odbioru z SMS-a, e-maila lub aplikacji (Żappka, aplikacja kuriera).

W przypadku przesyłek GLS użyj 4-cyfrowego kodu, dopisując na końcu dwa zera (np. 1234 → 123400).

Kasjer zeskanuje kod, potwierdzi odbiór i wyda przesyłkę.

Tak. Przy odbiorze paczki za pobraniem (COD) należy uiścić opłatę wskazaną w systemie kasowym.
Można zapłacić gotówką lub kartą.

 

Dopuszczalne formy płatności:

  • karta płatnicza,
  • gotówka,
  • płatności mobilne

W zależności od kuriera:

DHL, DPD – 2 dni,

Poczta Polska, Orlen Paczka (izidrop), FedEx – 3 dni,

GLS – 7 dni.
Po tym czasie przesyłka zostanie automatycznie odesłana do nadawcy.

  • Sprawdź skrzynkę mailową oraz folder SPAM lub OFERTY.

(Wiadomości od firm kurierskich często trafiają właśnie tam.)

  • Sprawdź powiadomienia w aplikacjach:

Żappka, Allegro, DPD, DHL, Orlen Paczka, GLS, FedEx.

  • Jeśli nadal nie masz kodu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta odpowiedniego operatora:

    Kontakt do przewoźników:

DPD: ☎️ 801 400 373 / 22 577 55 55

DHL: ☎️ 42 6 345 345

Poczta Polska: ☎️ 438 420 600

Orlen Paczka (Izidrop): ✉️ bok@izidrop.pl

GLS / FedEx (Pointpack): ☎️ 22 1 855 856 ✉️ bok@pointpack.pl

Pomoc w sklepie Żabka

Jeśli paczka znajduje się w sklepie, obsługa może zweryfikować Twoje dane (imię, nazwisko, numer telefonu z etykiety).
W przypadku braku kodu odbioru paczka może zostać wydana po wypełnieniu krótkiego oświadczenia o odbiorze, w którym podajesz imię, nazwisko, numer paczki (jeśli znany) i składasz podpis.
Nie są wymagane żadne inne dane osobowe – podpis wystarczy jako potwierdzenie odbioru.

Tak, jeśli posiada kod odbioru. Kod jest jedynym wymaganym potwierdzeniem – nie trzeba okazywać dowodu osobistego.

Status można sprawdzić:

  • na stronie internetowej przewoźnika (DPD, DHL, GLS, Orlen Paczka,FedEX, Poczta Polska, Allegro Delivery),
  • w aplikacji Żappka 
  • w przypadku paczek Allegro Delivery – tylko w aplikacji/śledzeniu Allegro.

Kurier podejmie ponowną próbę przy najbliższej dostawie.
Jeśli nie uda się w kolejnym terminie – przesyłka wróci do sortowni i zostanie przekierowana.

Reklamację należy złożyć bezpośrednio u firmy kurierskiej, która obsługiwała przesyłkę.
Jeśli paczka była wcześniej przyjęta w sklepie Żabka, sieć przekaże wymagane wyjaśnienia i dokumenty do przewoźnika.

Dane kontaktowe do złożenia reklamacji:

 DPD:  801 400 373 DPD Polska- przesyłki kurierskie, serwis miejski, krajowy,  międzynarodowy

 DHL:  42 6 345 345; DHL24 – dyspozycja

 Poczta Polska:  438 420 600;  eReklamacje | ereklamacje.poczta-polska.pl

 Orlen Paczka (Izidrop): bok@izidrop.pl

 GLS / FedEx (Pointpack):  +48 22 1 855 856; bok@pointpack.pl

Tak – przesyłki kurierskie objęte są standardowym ubezpieczeniem przewoźnika.
Wysokość odszkodowania zależy od regulaminu danej firmy kurierskiej.

Informacja znajduje się na etykiecie, w e-mailu lub SMS-ie z numerem śledzenia.
Najczęściej są to: DPD, DHL, GLS, Poczta Polska, Orlen Paczka, FedEx.

Zwroty można nadać w każdej Żabce obsługującej paczki kurierskie.

Dowodem jest paragon z numerem przesyłki zwrotnej, wydany przy nadaniu.

Zgłoś niezwłocznie sprzedawcy lub przewoźnikowi.

Jeśli zauważysz uszkodzenie w sklepie, poproś kasjera o spisanie protokołu szkody i wykonaj zdjęcie paczki.

Kontakt do przewoźników:

DPD: ☎️ 801 400 373 / 22 577 55 55

DHL: ☎️ 42 6 345 345

Poczta Polska: ☎️ 438 420 600

Orlen Paczka (Izidrop): ✉️ bok@izidrop.pl

GLS / FedEx (Pointpack): ☎️ 22 1 855 856 ✉️ bok@pointpack.pl

Poniedziałek–piątek: 8:00–18:00, sobota: 9:00–14:00, niedziela – nieczynne.

Paczka zostanie przekierowana do najbliższego punktu Żabka lub odesłana do nadawcy.
Informację o zmianie lokalizacji otrzymasz SMS-em lub e-mailem.

Tak – każda paczka jest przyjmowana i wydawana wyłącznie przez system kasowy, w obecności klienta lub kuriera.
Dodatkowo sklep prowadzi rejestr przesyłek i monitoring.

Tak – dla przesyłek obsługiwanych przez DPD, DHL, Poczta Polska, FedEx, GLS
Dla przesyłek Allegro Delivery status widoczny jest tylko w aplikacji Allegro.

Po upływie okresu przechowywania (2–7 dni w zależności od kuriera) przesyłka zostanie automatycznie odesłana do nadawcy.
Nie ma możliwości przedłużenia czasu odbioru.

Paczki możesz odebrać w godzinach otwarcia sklepu Żabka – sprawdzisz je łatwo na mapie sklepów w aplikacji Żappka lub na stronie zabka.pl.

Najczęstsze godziny otwarcia sklepów:

poniedziałek–sobota: 6:00–23:00

niedziela: godziny mogą się różnić (zależnie od lokalnych przepisów i decyzji właściciela sklepu).

Aby nadać paczkę:

  1. Przygotuj ją wcześniej – zapakowaną i zabezpieczoną.
  2. Wygeneruj etykietę nadania lub kod QR / numer przesyłki w aplikacji lub na stronie kuriera.
  3. W przypadku paczek nadanych bez etykiety zawsze napisz nr przesyłki na paczce
  4. Kasjer zeskanuje i przyjmie paczkę.

Otrzymasz paragon z potwierdzeniem nadania.

Kurier Maks. rozmiar Maks. waga
Poczta Polska 42×40×65 cm 20 kg
DHL 38×41×64 cm 25 kg
DPD 40×40×60 cm 10 kg
GLS (Pointpack) 60×40×40 cm 10 kg
Orlen Paczka (izidrop) do 38×41×64 cm (w zależności od gabarytu) 10–20 kg
FedEx (PointpacK) 60×40×40 cm 20 kg

Użyj sztywnego, szczelnego opakowania.

  1. Upewnij się, że paczka nie przekracza limitu wymiarów i wagi.
  2. Na paczce umieść etykietę adresową, kod nadania lub numer paczki.
  3. W przypadku braku etykiety – kasjer wydrukuje babylabel (etykietę tymczasową).

Nie można nadawać:

  • paczek zawierających pieniądze, alkohol, leki, żywność łatwo psującą się, broń, materiały niebezpieczne (np. fajerwerki),
  • przesyłek, które przekraczają limit wagowy lub gabarytowy.

Tak – jeśli nadanie zostało opłacone online, fakturę można pobrać ze strony lub aplikacji przewoźnika

Dowodem jest paragon wydany przez kasjera po przyjęciu paczki – zawiera numer przesyłki i datę nadania.

Zachowaj go do czasu dostarczenia paczki.

Cena zależy od cennika wybranego przewoźnika i gabarytu.

Szczegółowe stawki widoczne są dostępne na stronach przewoźników: DPD, DHL, Orlen Paczka, FedEx, GLS, Allegro Delivery.

Tak – paczki Allegro Delivery są obsługiwane w Żabce, ale nie pojawiają się w aplikacji Żappka.
Status sprawdzisz tylko w aplikacji Allegro.

Paczki nadawaj kodem nadania, a odbieraj kodem odbioru.

Informacja znajduje się na etykiecie, w e-mailu lub SMS-ie z numerem śledzenia.
Najczęściej są to: DPD, DHL, GLS, Poczta Polska, Orlen Paczka, FedEx.

Zwrot kosztów zależy od regulaminu sklepu internetowego, z którego pochodzi zamówienie.

Żabka nie zwraca opłat w punkcie – proces odbywa się między kupującym a sprzedawcą.