#DobrzeMieć lokalizację dobraną przez ekspertów i #DobrzeMieć zamiłowanie do TikToka🤳- udawadnia Aleksandra Puławska

Kogo Katarzyna Dowbor gości w kolejnym odcinku wywiadów pod dumną nazwą #DobrzeMieć Żabkę!? Otóż kobietę, która docenia pracę ekspertów, którzy pozyskują lokal, dla przyszłych franczyzobiorców i która ma wiele pasji, które realizuje.

Odcinek 5| #DobrzeMieć Żabkę!

Usiądź wygodnie z filiżanką kawy ☕ i posłuchaj rozmowy 🎧.  

🔍 Jak eksperci Żabki wyszukują lokal z przeznaczeniem na sklep?

💼 Dlaczego franczyza może być lepszym wyborem niż własny biznes od podstaw?

👩‍👧 W jaki sposób można łączyć prowadzenie biznesu z wychowywaniem małego dziecka?

🏆 Co jest sekretem utrzymania stałego zespołu pracowników przez lata?

🌊 Jak funkcjonuje sklep sezonowy nad morzem i jakie daje możliwości?

📲 Jak jeden filmik na TikToku może przynieść pół miliona wyświetleń i 100 tysięcy obserwujących?

Posłuchaj inspirującej historii kobiety, która udowadnia, że zmiana zawodowa może być najlepszą decyzją w życiu, a mały sklep osiedlowy – przepustką do realizacji marzeń o podróżach i niezależności finansowej. 💫

#BiznesKobiet #FranczyzaŻabki #PolskiPodcast #KatarzynaDowbor #InspiracjeBiznesowe

🌐 Odwiedzaj regularnie naszą stronę, aby być na bieżąco z nadchodzącymi odcinkami i czerpać wiedzę od przedsiębiorców, którzy odważnie zmieniają swoje życie❤️

Transkrypcja

 

[00:00:00] KD: Dobrze mieć wsparcie ekspertów w doborze lokalizacji i myślę, że mój kolejny gość doskonale o tym wie, bo doborem lokalizacji Alexandra zajmowała się przez parę lat. Byłaś taką ekspertką od nieruchomości, ale zdecydowałaś się na franczyzę Żabki. Co takiego się stało? 

 

[00:00:21] AP: Pracowałam jako agent nieruchomości przez dobre cztery lata, a właściwie bardzo szybko awansowałam na kierownika biura sprzedaży i też miałam ekipę wynajmu. No ale wiadomo, to była praca objazdowa. Ja byłam cały czas w terenie, bardzo często poza domem. Pracowałam również objazdową w weekendy i po prostu uznałam, że zmęczyłam się już tak, że chciałabym już osiąść w miejscu, na swoim, że już nie chcę jeździć, że chcę mieć swój biznes i po prostu chcę pracować na miejscu w Olsztynie. 

 

[00:00:57] KD: No i zdecydowałaś się na franczyzę. To był strzał w dziesiątkę. 

 

[00:01:02] AP: To był strzał w dziesiątkę. Absolutnie. Prowadzę Żabkę już 5 lat. Zawsze mówię, że nigdzie się nie wybieram. 

 

[00:01:10] KD: Ale jesteś taką silną osobowością, silną kobietą. Dowiedziałam się, że przebiegłaś półmaraton. Gdzie to było? 

 

[00:01:19] AP: Tak, mieszkałam przez siedem lat w Londynie, gdzie ja ogólnie bardzo lubię sport i byłam biegaczką. Teraz troszeczkę już to poszło w niepamięć, ale tak przebiegłam w Londynie ten sławny Royal Half Maraton w 2016 roku. Uczestniczyłam jako wolontariusz w pogotowiu lotniczym w Londynie, zbierałam dla nich pieniążki. No i z racji tego oni zapewnili mi właśnie miejsce w tym maratonie, Więc byłam z siebie mega dumna, bo nie dość, że spełniłam swoje marzenie sportowe, to jeszcze No właśnie. Tak jak wspomniałam, zebrałam całkiem pokaźną sumę dla dla Pogotowia Lotniczego w Londynie. No i ogólnie marzeń bardzo do tej pory jestem. Hahaha. 

 

[00:02:08] KD: A jakie sporty teraz uprawiasz? 

 

[00:02:09] AP: Teraz głównie fitness. Kocham siłownię. Jest to dla mnie odskocznia. Wiadomo muzyczka na uszy i można zapomnieć o wszystkim. Jeżdżę na rolkach, oczywiście nie w zimę. Jeżdżę na rowerze i biegam. Też biegam cały czas. 

 

[00:02:26] KD: Ale Ty masz jeszcze jedną pasję, czyli media społecznościowe. 

 

[00:02:32] AP: Tak, i to też. 

 

[00:02:33] KD: Spodobało Ci się to? 

 

[00:02:34] AP: Tak. I to dzięki Żabce to w ogóle bym była taka świetna sytuacja, bo nagrałam jakiś filmik. Nawet nie przyszło mi do głowy, że on pójdzie w tak zwany eter, a on w ciągu dwóch dni osiągnął pół miliona wyświetleń. Wow! 250 tysięcy lajków na TikToku w ciągu chyba trzech czy czterech dni dał mi ponad 100 tysięcy obserwujących. I ta liczba cały czas dalej rośnie, Więc filmik nagrany w Żabce zapoczątkował moją przygodę i moją przygodę właśnie z mediami społecznościowymi z TikTokiem. I ten motyw Żabki właśnie na moim TikToku jest motywem przewodnim, więc jak najbardziej świetnie się sprzedaje te filmiki. 

 

[00:03:19] KD: Robisz co tam jest, co się dzieje na nich? 

 

[00:03:21] AP: To są filmiki o śmiesznej tematyce, na przykład o śmiesznych sytuacjach w sklepie, związanych z pracownikami, śmiesznych sytuacjach, z klientami oczywiście. No nie obraźliwym, tylko takich sytuacjach, które naprawdę gdzieś tam miały miejsce i po prostu były świetne. 

 

[00:03:39] KD: Ostatnio co wrzuciłaś. 

 

[00:03:41] AP: Ostatnio wrzuciłam swoją córeczkę, że jest najmłodszym pracownikiem Żabki, bo ma dwa lata. Ona uwielbia tam przychodzić. Ona od razu wie, że idzie do mamy do pracy, wchodzi do biura. A co w ogóle jeszcze? Najśmieszniejsze jest to, jak wchodzimy do Żabki, to ona też się pcha na zaplecze, bo ona myśli, że to jest jej sklep. W każdym razie ostatni filmik był o mojej córeczce jako o najmłodszej pracownicy Żabki, która ma 2,5 roku i świetnie sobie radzi. Najmłodsza kasjerka ever. 

 

[00:04:10] KD: Ile? Jak ma na imię twoja córcia? 

 

[00:04:13] AP: Felicja. 

 

[00:04:14] KD: Felicja to bardzo oryginalne imię, ale Felka. Fela woła cię do niej jak najbardziej. Fela Czyli rzeczy, które kochasz, które sprawiają ci wielką radość. 

 

[00:04:27] AP: Praca, praca, sport? No oczywiście rodzina. No ale nie ukrywam, że właśnie to, co na początku powiedziałyśmy, czyli praca, no to jest coś, w czym się naprawdę świetnie spełniam. 5 lat doświadczenia. No to też musi świadczyć o tym, że i oni mnie lubią i firma mnie lubi i ja kocham to, co robię. 

 

[00:04:52] KD: Co takiego jest innowacyjnego, innego w Twojej pracy, w Twojej Żabce? 

 

[00:04:58] AP: Co jest innowacyjnego. To jest niby taki mały sklep, a jest tak bardzo rozwinięty. Prowadzimy tam tyle usług od przyjmowania paczek, po podawanie posiłków na gorąco, po sprzedaż produktów i to tych najlepszych różnego rodzaju. No właśnie nie wiem, słodyczy. Także tak naprawdę bardzo lubię ten sklep, bo jest niewielki, a wchodząc tam można dostać wszystko. Tak jak wspomniałam kawkę, posiłek na ciepło, nasze produkty własne, które mają naprawdę dobry skład. Dlatego uważam, że no tak prężnie się rozwijamy jako sieć, bo po prostu gwarantujemy klientowi pełną gamę wyboru świetnych i świeżych produktów. 

 

[00:05:43] KD: Lubisz swoich klientów? 

 

[00:05:45] AP: Uwielbiam swoich klientów cały czas. Po raz kolejny powtórzę, że 5 lat prowadzenia sklepu w tym samym miejscu dało mi dużo nowych znajomości. Szanuję ich bardzo jako klientów i oni do mnie wracają, ale no, no. Są cudowni, to fakt. Są cudowni i są stali. 

 

[00:06:06] KD: Poznajesz po imieniu? 

 

[00:06:08] AP: Tak. No pewnie, że tak. Po imieniu Nawet mamy swoje ksywki. Ja jestem babka z Żabki. Tiktokerka. Haha, tak się do mnie zwracają. No ale tak, znamy się też po imionach. Jak najbardziej. 

 

[00:06:20] KD: Czyli to takie bliższe znajomości? Czy wybór lokalu jest bardzo ważny? No w końcu tym się też pare lat zajmowałaś. Czy miejsce w którym się znajduje lokal jest ważne? 

 

[00:06:37] AP: Jak najbardziej. Przede wszystkim do tego lokalu trzeba poczuć moim zdaniem chemię. No to jest fajne w Żabce, że Żabka nie każe. Nie kładzie presji na to, żeby to był akurat ten lokal. Więc jeżeli nowy franczyzobiorca pojedzie na wyznaczoną lokalizację i ona mu się nie spodoba, może odmówić. Nie spodoba. Czyli mam na myśli, że nie poczuje tej chemii. Więc jak najbardziej dobór lokalu jest jest bardzo ważny. Też po to, żeby się tam dobrze czuć, żeby właśnie móc tam łatwo dojechać z domu. 

 

[00:07:09] KD: A dlaczego Ty wybrałaś ten lokal? Co w nim takiego było ważnego? 

 

[00:07:12] AP: Świetne pytanie. Ja również przez chwilę byłam przedstawicielem farmaceutycznym, medycznym, jeździłam po aptekach i ten lokal wcześniej był apteką, więc jak Żabka do mnie zadzwoniła i powiedziała, że ma lokalizację i to jest lokalizacja po aptece i to po aptece, którą ja obsługiwałam, to sobie myślę nie no, to jest po prostu jakiś fart. To jest coś niesamowitego, bo ja tam pracowałam tylko jako kto inny przez chwilę, a teraz to będzie mój lokal. No i naprawdę, no po prostu moim zdaniem cała przygoda z Żabką to jest no coś, co mi się poszczęściło w życiu. 

 

[00:07:51] KD: Ten lokal wybrałaś, bo on dobrze rokował, bo on dawał ci szansę na to, żeby było dużo klientów, żeby to byli stali klienci, żeby było wiadomo, że jest ruch, to to jest też pieniądz, no bo musi być sprzedaż. 

 

[00:08:07] AP: Tak, tak. Przede wszystkim właśnie nie wahałam się, żeby wziąć ten lokal, ponieważ jest lokalizacji, gdzie są biurowce, gdzie jest przychodnia i gdzie są też bloki mieszkalne. Więc od razu oszacowałam i zdałam sobie sprawę z tego, że w ciągu dnia będę miała klientelę właśnie z tych biurowców, którzy będą przychodzili sobie na kawkę na obiadek po nasze dania gotowe. I wiedziałam też, że wieczorami również biznes będzie się kręcił, no bo lokal jest w okolicy budynków mieszkalnych. Także ja wzięłam pierwszy lokal, który zaproponowała mi Żabka i on był absolutnym strzałem w dziesiątkę, więc wierzę, że eksperci, którzy szukają tych nieruchomości, również bardzo dobrze wiedzą, co robią. 

 

[00:08:52] KD: Jak wygląda proces poszukiwania lokalu dla przyszłego franczyzobiorcy. 

 

[00:09:00] AP: Taki proces leży po stronie Żabki. Żabka ma zatrudnionych ekspertów, którzy oceniają rentowność lokalu, którzy sprawdzają, czy w danym miejscu ten lokal przyniesie zyski. Wiem, że posiłkują się również sztuczną inteligencją, więc cały proces poszukiwania lokalu leży po stronie Żabki. Franczyzobiorca. Przyszły franczyzobiorca nie musi w ogóle w tym uczestniczyć. Nie musi mieć pojęcia o tym, jak taki lokal znaleźć. Nie musi posiłkować się firmami zewnętrznymi ani ponosić żadnych kosztów związanych ze znalezieniem takiego lokalu, ponieważ ta lokalizacja jest proponowana właśnie przez Żabkę. 

 

[00:09:39] KD: Czyli przychodzi i mówi biorę albo nie biorę. 

 

[00:09:43] AP: Albo czuje chemię do tego miejsca, albo Żabko, proszę szukaj dalej. Dobrze. 

 

[00:09:48] KD: Ty się znasz akurat, bo przez wiele lat pracowałaś w nieruchomościach. To jest trudne znalezienie czegoś, co rzeczywiście Oczywiście dobrze rokuje. Tak samo z mieszkaniami jest. Szukamy mieszkania, w którym będziemy się dobrze czuli, ale ono musi spełniać pewne kryteria, czyli musi być albo blisko komunikacji, albo nie generować hałasu. I tak dalej, i tak dalej. 

 

[00:10:12] AP: Tak, w szczególności dla nowego franczyzobiorcy bądź osoby, która na przykład nie miała styczności z nieruchomościami. Znalezienie takiego lokalu pod sklep spożywczy mogłoby być bardzo ciężkie, ponieważ pamiętajmy, że taki lokal musi spełniać wymogi sanepidowskie i ma szereg różnych innych wymogów prawnych. Więc dlatego ten dział w Żabce, który zajmuje się tym, to jest dział ekspertów i profesjonalistów. 

 

[00:10:45] KD: Czyli nie trzeba się nad tym pochylać, nie trzeba sobie tym głowy zawracać, bo zrobią to za nas inni. 

 

[00:10:51] AP: Dokładnie. I wiedząc, że biorę żabkę, że decyduję się na ten lokal. Jest to lokal, który spełnia wszystkie wymogi. Jest to lokal, który został sprawdzony. Jest to lokal, który jest po prostu gotowy do otwarcia jako sklep spożywczy. 

 

[00:11:07] KD: Już tylko się trzeba skupić na pracy. 

 

[00:11:09] AP: Tak. 

 

[00:11:10] KD: Czy to wsparcie, które masz w Żabce, bo mówisz, że byli eksperci, którzy ocenili, że dany lokal się nada? Jeżeli cokolwiek ci się zepsuje, to też możesz się zgłosić, poprosić o pomoc. Jeżeli potrzebujesz konsultacji na temat towaru, tego co byś w sklepie mogła mieć, też tę pomoc dostajesz. Czy to jest ważne w prowadzeniu takiego biznesu? 

 

[00:11:35] AP: Tak. Ja wcześniej nie prowadziłam sklepu spożywczego. Oczywiście byłam w sprzedaży, pracowałam w handlu, no ale nigdy nie miałam nic wspólnego ze spożywczą. Więc tak naprawdę eksperci z Żabki, a właściwie pomoc, którą otrzymałam z Żabki, nauczyła mnie tego biznesu od A do Zet. Czułam się bardzo zaopiekowana. Tak na początku, jak i do tej pory. Bardzo mi się podoba to, że ludzie, z którymi współpracuję, na przykład partner do spraw sprzedaży mówi mi, że ja nie traktuje mnie jako swojego szefa, bo ja jestem tutaj po to, żeby Ci pomóc. Jestem tutaj po to, żebyśmy obydwoje odnieśli sukces, żebyś ty odniosła sukces jako franczyzobiorca, a żeby też sklep był w stu procentach zgodny ze standardami Żabki. Więc te wsparcie i ludzie, z którymi pracuję właśnie jako moi partnerzy, bo nie nazywamy się przełożonymi, nie nazywają się przełożonymi, co jest właśnie też takie super. Tak, tak. Daje takie poczucie większego bezpieczeństwa i może trochę luzu, więc jak najbardziej. Od samego początku byłam bardzo zaopiekowana i jeżeli chodzi na przykład o jakieś wymogi sanepidowskie bądź rzeczy związane z kontrolą inspekcji pracy, to również jestem przygotowana przez Żabkę dzięki kursom, które Żabka prowadzi i daje nam online. Więc moim zdaniem ekstra. 

 

[00:13:05] KD: Ja wiem, że oprócz tego, że prowadzisz swoją żabkę, to także masz tak zwany sklep sezonowy. Co to takiego? 

 

[00:13:11] AP: Sklep sezonowy to jest nagroda dla franczyzobiorców, którzy są w sieci powyżej dwóch lat i jest to sklep, który działa. No właśnie tylko w sezonie letnim. Mój sklep jest otwarty od maja. Zazwyczaj zaczynamy w majówkę i kończymy mniej więcej w środku września. Sklep mieści się nad morzem, więc no tak jak wspomniałam jest nagrodą, bo klientela, która tam przychodzi jest świetna. No wiadomo, ludzie są na wakacjach, mają świetne humory. Poza tym ja również mam wtedy czas, który mogę spędzić w pracy i nad morzem, więc są to takie praca, wakacje, nie wiem jak to nazwać. 

 

[00:13:56] KD: Praca, wakacje to bardzo ładna zbitka i jedziesz tam na te wszystkie miesiące i zostawiasz swoją żabkę. 

 

[00:14:03] AP: Tutaj nie kursuje. No wiadomo, że trzeba doglądać obydwu biznesów, więc z sukcesem dobrego biznesu jest tam, żeby jest to, żeby franczyzobiorca jednak tam był i bardzo dbał o ten biznes. Więc sklep sezonowy jest oddalony od mojego sklepu całorocznego. 430 km, a ja i tak jeżdżę i tak poczuwam się do odpowiedzialności, żeby być w obydwu miejscach naraz. 

 

[00:14:29] KD: Więc jakie masz kontakty ze swoimi pracownikami? Bo do tego sezonowego sklepu musisz brać sezonowych pracowników. Też prawda? Czy czy, bo tam nie są oni na stałe? 

 

[00:14:41] AP: I tak, i nie, bo mam świetne pracownice. Jestem z tego bardzo dumna, ponieważ dziewczyny, z którymi pracuję są ze mną już trzy lata, co oznacza, że zapewniam im albo zapewniam im po prostu fajne warunki pracy. W każdym razie są też na tyle elastyczne, że jeżdżą ze mną do sklepu sezonowego. Oczywiście tam też zatrudniam nowych pracowników. Zazwyczaj są to studenci, no bo dla nich, no to jest. 

 

[00:15:13] KD: Szansa na zarobek. 

 

[00:15:14] AP: Szansa na zarobek? Fun bo są nad morzem, bo coś się dzieje, bo po pracy mogą sobie pójść na plażę. 

 

[00:15:20] KD: Czy ten sklep sezonowy generuje więcej klientów? Czy ten Twój stały w Olsztynie ma więcej. 

 

[00:15:28] AP: W ciągu dnia? Obsługujemy 3, a nawet 4 razy więcej klientów niż w sklepie całorocznym w Olsztynie. 

 

[00:15:37] KD: Czyli to jest dużo więcej osób w tym sezonowym sklepie? 

 

[00:15:43] AP: Tak, jak najbardziej. Sklepie całorocznym potrzebuje załóżmy 3 pracowników. W sklepie sezonowym tych pracowników musi być 6 albo 7. Nawet żeby to wszystko utrzymać w porządku i pod standardy. 

 

[00:15:55] KD: Znaczy ten sklep sezonowy to jest. Ja jestem ciekawa, bo nigdy tego nie widziałam. To jest taki lokal, który przez zimę na przykład stoi pusty. 

 

[00:16:04] AP: Tak? Tak, to jest sklep, który jest normalnie w budynku, ale zamykamy go we wrześniu i w zimę. Tak, w zimę do otwarcia kolejnego sezonu stoi pusty. A ja tak zakochałam się w tym miejscu, że czasami sobie tam po prostu jeżdżę, żeby zobaczyć, czy wszystko jest w porządku. 

 

[00:16:22] KD: Czyli tego zamkniętego sklepu też pilnujesz? 

 

[00:16:25] AP: Tak? Tak. A poza tym jeszcze oprócz tego, że prowadzę tam sezon i biznes, to będzie już mój trzeci sezon, więc już trzeci rok będę właśnie nad morzem. To ten biznes i właśnie Żabka pozwoliła mi nawiązać tam wspaniałe znajomości i kontakty. Tak, bo poznałam też właścicieli innych biznesów, restauracji, hoteli i naprawdę bardzo się zgraliśmy. Bardzo sobie wszyscy pomagamy, więc. No oprócz tego, że jest to praca, to naprawdę daje to niesamowitą przyjemność również prywatnie. 

 

[00:17:04] KD: Twoje miejsce na ziemi? 

 

[00:17:05] AP: Tak, kocham to co robię. 

 

[00:17:07] KD: Ale Olsztyn też piękne miejsce. 

 

[00:17:09] AP: Jeziora jak najbardziej tak, to fakt. No ale Darłowo i Dąbki uzdrowisko. No proszę być w takich dwóch wspaniałych miejscach na raz i tam pracować. To naprawdę. 

 

[00:17:23] KD: Cudowne. Może tak dałabyś radę jeszcze więcej sezonowych sklepów na przykład mieć? 

 

[00:17:29] AP: Bardzo chętnie. Jak najbardziej poradziłabym sobie. Wierzę w siebie. 

 

[00:17:34] KD: Wkręciłam się. Wkręciłam się w to wszystko. 

 

[00:17:36] AP: Tak. Po 5 latach bycia w Żabce czuję się naprawdę pewna siebie i chcę więcej. Hahahaha. 

 

[00:17:44] KD: I życzymy Ci tego. Olu, czy tak małe dziecko jak masz córeczkę, tą Felicję swoją? Piękne imię, naprawdę rzadko spotykane. Czy to nie jest tak, że. Przy tak maleńkim dziecku jest trudno prowadzić tak duże dwa biznesy? Udaje Ci się godzić te dwie role mamy i szefowej? 

 

[00:18:11] AP: Tak, tak. I właśnie dlatego uważam nawet, że Żabka jest korzystnym biznesem dla dla mamy małego dziecka, ponieważ jeżeli dziecko się rozchoruje, ja nie muszę iść na L4 i muszę gdzieś iść do lekarza, to też po prostu. 

 

[00:18:29] KD: Zawiadamiamy pracowników, że akurat w tych godzinach Cię nie będzie. 

 

[00:18:33] AP: Więc to, że mam małe dziecko i biznes daje mi dużą możliwość. 

 

[00:18:41] KD: Taką elastyczność. 

 

[00:18:42] AP: Elastyczność. Tak, dokładnie tego słowa szukałam. 

 

[00:18:44] KD: Czy masz zamiar rozwinąć swoją działalność w mediach społecznościowych? Tiktok to jedno, ale jeszcze jakieś inne rzeczy? 

 

[00:18:53] AP: Tak, teraz zostałam również ambasadorem franczyzy, więc uczę się nowych platform, które Żabka nam zapewniła. Na razie jeszcze się w to wdrażam, bo jestem ambasadorem od tygodnia, więc za wiele na ten temat nie powiem, ale jak najbardziej chciałabym polecać ten biznes poprzez inne media społecznościowe, takie jak na przykład Facebook czy Instagram. Tiktok jednak uważam, że jest teraz najbardziej na czasie. 

 

[00:19:21] KD: Tak. Dla Twojego pokolenia? 

 

[00:19:24] AP: Tak. Tak mi się wydaje. To po prostu każdy filmik się rozchodzi jak nie wiadomo co. 

 

[00:19:29] KD: Jak świeże bułeczki? 

 

[00:19:30] AP: Tak. 

 

[00:19:32] KD: Lubisz się uczyć? 

 

[00:19:33] AP: Uwielbiam się uczyć. Uwielbiam się rozwijać. Właśnie też lubię ten biznes żabkowy, bo zasugerowałam mojemu partnerowi do spraw sprzedaży, że chcę się rozwijać. Więc on wyszedł z propozycją bycia, żebym się zgłosiła, żeby być ambasadorem. Uwielbiam się rozwijać, nie lubię stać w miejscu. I właśnie też kocham ten biznes, bo tutaj mogę się rozwijać. 

 

[00:20:00] KD: I to jest bardzo, bardzo ważne. Olu, a co jeszcze lubisz robić w tak zwanym wolnym czasie? Bo już wiemy o sporcie, wiemy o śmiesznych filmikach, które robisz na TikToka. Wiemy o tym. No czas musisz poświęcić też rodzinie, córce. Co jeszcze lubisz robić? 

 

[00:20:23] AP: Kocham podróżować, kocham podróżować. W poprzednim roku zwiedziłam bardzo wiele miejsc we Włoszech. Zainteresowały. W poprzednim roku Włochy. W tym roku bardzo chciałabym polecieć do Stanów Zjednoczonych, bo jeszcze tam nie byłam, więc no dzięki tej elastyczności pracy właśnie mam również możliwość, żeby spełniać swoje marzenia związane z podróżami, bo to jest no kocham poznawać. 

 

[00:20:54] KD: Ten angielski. Czy ułatwia prawda to. 

 

[00:20:57] AP: Że mieszkałam 7 lat w Anglii i pracowałam? W angielskiej firmie? No też bardzo pozwoliło mi rozwinąć język i czuję się dość pewna siebie gdziekolwiek nie jadę hehehe. 

 

[00:21:10] KD: Zostało tam trochę Twoich przyjaciół, znajomych w tej Anglii. Co oni mówią jak im opowiadasz, że masz franczyzę, że prowadzisz teraz taki sklep? 

 

[00:21:20] AP: Oj, nawet przedwczoraj rozmawiałam właśnie z przyjacielem z Londynu i on powiedział, że gratuluje mi serdecznie, bo niełatwo jest prowadzić biznes w Polsce, a tym bardziej po powrocie z Anglii po 7 latach. Więc to było trochę rzucenie się na głęboką wodę. Ale z kim nie rozmawiam? Z ludźmi właśnie z Londynu, z Anglii jak i z Polski, to wszyscy są ze mnie dumni i też nieraz słyszałam, że chcieliby właśnie prowadzić taki biznes. 

 

[00:21:52] KD: Czy w Anglii są tego typu sklepy? Taka sieć jest czy nie? 

 

[00:21:58] AP: Tam są sklepy. Raczej większe supermarkety, A taki mały. 

 

[00:22:05] KD: Osiedlowych małych nie ma. 

 

[00:22:07] AP: Nie, to są raczej prywatne sklepy. Ale w Londynie takiej sieci. 

 

[00:22:15] KD: Nie zauważyłaś, żeby była. Nie rzuciła ci się w oczy? 

 

[00:22:17] AP: Nie, nie. 

 

[00:22:18] KD: Rzuca w Polsce. 

 

[00:22:20] AP: A tam same większe supermarkety są taką znaną marką. 

 

[00:22:24] KD: Co takiego jest w tych małych sklepach, tych tych osiedlowych, że ludzie do nich wracają? Że nie idą do wielkiego mola, tylko chcą? Czego potrzebują klienci? 

 

[00:22:36] AP: Jeżeli mówimy o Żabce, to tak jak tak jak wspomniałam na początku, wszystko możemy kupić w Żabce od świeżego pieczywa, po świeżą kawkę, po ciepłe posiłki. A poza tym taki osiedlowy sklep, który utrzymuje się już w tym miejscu od jakiegoś czasu jest też miejscem ploteczek, miejscem zobaczenia swoich twarzy, które się lubi, swoich sprzedawczyń. Jest takim miejscem, do którego klient nie wstydzi się przyjść w szlafroku. 

 

[00:23:07] KD: Poważnie, Ale miałaś taki klientów w szlafroku? Przyznaj się. 

 

[00:23:11] AP: W przenośni, ale nie boi się przyjść po prostu po tym, jak rano wstanie i jeszcze się, że tak powiem, nie przygotowali. Tak, tylko gdzieś tam taki osiedlowy sklep i też stały personel właśnie buduje zaufanie. 

 

[00:23:26] KD: I to zaufanie jednak jest bardzo ważne. 

 

[00:23:29] AP: Tak, jak najbardziej. Dlatego ja właśnie uwielbiam swoich klientów. No bo tak przyjdą po plotkują, czasami nawet coś pomogą z własnej woli. No po prostu. 

 

[00:23:42] KD: Czują się u siebie. To jest ich świat, ich miejsce. 

 

[00:23:44] AP: Dokładnie. 

 

[00:23:45] KD: Myślę, że w tych czasach, kiedy tak pędzimy, kiedy tak szukamy nie wiadomo czego. Takie miejsce, stabilne, stałe, które mamy jest bardzo ważne w naszym życiu. 

 

[00:23:59] AP: Jak najbardziej tak. 

 

[00:24:00] KD: Olu, a jak zbudowałaś swój zespół? Bo znalezienie dobrych pracowników to też jest trudna sprawa. 

 

[00:24:07] AP: Tak, właśnie. Dla mnie to chyba było największym wyzwaniem, ponieważ wiadomo, że pracownikowi w jakiś sposób trzeba zaufać. Pracownik zostaje w sklepie sam, więc po pierwsze trzeba poczuć do tej osoby sympatię, po drugie trzeba być bardzo profesjonalnym do pracownika, żeby on chciał pracować w Twoim zespole. Trzeba go dobrze wyszkolić. No i przede wszystkim zapewnić odpowiednie warunki pracy. Ja, mój zespół mam już od trzech lat. Tylko jedna dziewczyna pracuje ze mną od ponad roku. 

 

[00:24:48] KD: Jest to sukces, bo to jest jednak dużo lat pracy. 

 

[00:24:53] AP: Jak chcę wyjechać na wakacje, to wiem, że moi pracownicy zadbają odpowiednio o biznes. Tak więc budowanie zespołu i znajdowanie odpowiednich ludzi plus dbanie o nich w odpowiedni sposób, na przykład dawanie im różnego rodzaju motywacji do tego, żeby trzymali te standardy sklepu, to jest naprawdę bardzo ważna rzecz. 

 

[00:25:17] KD: Olu, a jak rekomendujesz Żabkę swoim znajomym? Czy oni też chcieliby spróbować? Masz takich? 

 

[00:25:24] AP: Tak, bardzo często. Ostatnio w szczególności jak została ambasadorem, dostaję telefony z zapytaniami, więc oczywiście opowiadam o tym, jak wygląda prowadzenie franczyzy i wszystkie. 

 

[00:25:36] KD: Plusy i minusy oczywiście, bo to nie jest tak, że to jest tak idealnie. 

 

[00:25:40] AP: Więcej plusów. 

 

[00:25:41] KD: Więcej plusów. O, i tu ładnie odpowiedziałaś, że. 

 

[00:25:43] AP: Moja rekomendacja jest jak najbardziej na tak. Aczkolwiek zawsze powtarzam, że no jednak jest to własny biznes, ogromna odpowiedzialność, Więc po takiej rozmowie szczerej ze mną, a potem z ekspertem z Żabki, bo jak rekomendujemy przez system, to potem jeszcze zgłasza się właśnie taka osoba, która tłumaczy dokładniej wszystko o prowadzeniu biznesu. No to wtedy też podkreślam, że to jest indywidualny wybór danej osoby, czy chce się tego podjąć, bo wiadomo, że i Żabka, i ta nowa osoba podejmuje się czegoś po to, żeby odnieść sukces, a nie porażkę. 

 

[00:26:23] KD: Olu, czy uważasz, że łatwiej jest założyć własny biznes na własny rachunek, czy jednak łatwiej przystąpić do franczyzy Franczyza Żabki. 

 

[00:26:33] AP: To jest tak jak przepis na ciasto. Jeżeli wykorzystasz przepis odpowiednio w 100 procentach i użyjesz odpowiednich proporcji. Czyli tutaj tłumacząc dokładnie będziesz stosować się do wytycznych Żabki, no to wtedy te ciasto wyjdzie tak. I wtedy odniesiesz sukces. Więc otwierając franczyzę trzeba stosować się do tych wytycznych. I te wytyczne właśnie dają się. 

 

[00:27:05] KD: Już nad tym popracował Ktoś to sprawdził? Ktoś ten pomysł na biznes wykorzystał? Jeżeli prowadzisz własny biznes na własny rachunek, często wyważasz drzwi, które już dawno zostały wyważone w biznesie albo próbujesz metodą prób i błędów, a jeszcze inwestujesz ogromne pieniądze, bo musisz kupić lokal, Musisz zamówić towar na własny koszt, musisz kupić na przykład lodówki, półki i tak dalej. To wszystko dostajesz, prawda? 

 

[00:27:36] AP: Zgadza się. 

 

[00:27:37] KD: Olu, dziękuję Ci za tę rozmowę. Ja się cieszę, że jednak nie trzeba samemu lokalu szukać i że jest od tego grupa ekspertów. I myślę, że Ty, jako też fachowiec od lokali przyznasz mi rację. 

 

[00:27:50] AP: Jak najbardziej. I również bardzo dziękuję za rozmowę. 

  

#Przedsiębiorczość #Żabka #HistoriaSukcesu #Przedsiębiorca #Franczyzobiorca #RozwójBiznesu #PasjaIDeterminacja #franczyzazabki #wsparcierodziny #franczyzawpolsce #dyrektorsprzedaży #wsparcie #społeczność #strategiabiznesowa #odpowiedzialnośćwbiznesie #pokolenieZ #DobrzeMiećżabkę! #Autonastart, #rozmowyKatarzynyDowbor #dobórlokalizacji #tiktokerkaożabce


    Potrzebujesz pomocy w utworzeniu zgłoszenia?
    Zadzwoń do nas lub skorzystaj z czatu!