Franczyza z Żabką
Franczyza jest dla Ciebie, jeśli:
- chcesz prowadzić własną działalność
- nie chcesz przeznaczać dużych środków finansowych
- szukasz sprawdzonego modelu biznesowego
- interesują Cię gotowe rozwiązania
- chcesz postawić na stabilną współpracę
Poznaj najważniejsze zasady
- Gotowy sklep na start
- Stałe wsparcie marketingowe i komunikacja ogólnopolska
- Polisę na Biznes, chroniącą przed ewentualnym zakończeniem współpracy z ujemnym wynikiem finansowym
- Szkolenie przed otwarciem sklepu oraz stałe wsparcie po otwarciu
- Dostęp do nowoczesnych narzędzi, ułatwiających zarządzanie sklepem, np. aplikacja Cyberstore
- Wsparcie logistyczne i produktowe – dostawa towaru pod drzwi w 24 h
- Możliwość skorzystania z benefitów: LuxMed, MultiSport, Orlen flota
- Gotowości do prowadzenia działalności gospodarczej
- Przedsiębiorczej postawy
- Umiejętności kierowania zespołem
- Pozytywnego nastawienia do Klienta
- Zaangażowania, optymizmu i motywacji do pracy
- Znajomości obsługi komputera
- Odbycia 15-dniowego szkolenia wprowadzającego
- CEIDG
Rejestracja działalności gospodarczej - Deklaracja VAT-R
Kopia potwierdzona przez Urząd Skarbowy - KRD
Zgoda na sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Długów - BIG
Pełnomocnictwo do żądania udostępniania informacji gospodarczych - Zabezpieczenie finansowe
Do wyboru: weksel in blanco, gwarancja bankowa lub kaucja
Jeśli już prowadzisz działalność gospodarczą
US – Zaświadczenie o niezaleganiu w US
ZUS – Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS
Główne opłaty
- koszt adaptacji lokalu
- bieżące remonty i serwis urządzeń
- kompleksowe wyposażenie sklepu
- darmowe dostawy towaru pod drzwi
- koszt najmu lokalu od właściciela
- 5 tys. wkładu własnego (zakup kasy, koncesja)
- koszt zatrudnienia pracowników
- ZUS
Otwórz z nami swój sklep Żabka
Sprawdź jakie to proste!
Biznes sprawdzony przez 8961 franczyzobiorców*
- W pełni wyposażony sklep
- Tylko ok. 5000zł wkładu własnego
- Polisa dla Twojego biznesu
- Darmowe szkolenia i stałe wsparcie
- Sprawdzona lokalizacja
Dołącz do nas!
Wypełnij formularz, a my wkrótce się z Tobą skontaktujemy
Franczyza dla osób spoza Polski
Jako franczyzobiorca z zagranicy potrzebujesz niewiele więcej, niż polski obywatel. Musisz zaopatrzyć się w: numer PESEL, poręczenia weksla in blanco (w przypadku mniej niż 2 lat pobytu w Polsce – 2 poręczycieli, w przypadku więcej niż 2 lat pobytu w Polsce – 1 poręczyciel i potwierdzenie legalnego pobytu przez ostatnie 24 miesiące), dodatkowo potwierdzenia legalnego pobytu na terenie Polski przez min. 3 mies. do przodu od daty zawarcia umowy oraz zaliczenia egzaminu z języka polskiego na poziomie min. B2.
Franczyza dla osób spoza UE
Z kolei jako potencjalny franczyzobiorca spoza terenu samej Unii Europejskiej niezbędne będą zezwolenie na pobyt stały lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE, lub zezwolenie na pobyt czasowy, lub ważna Karta Polaka z wizą i wnioskiem o wydanie karty pobytu.
Opinie franczyzobiorców
Posłuchaj wywiadów prowadzonych przez Jarosława Kuźniara i poznaj historie franczyzobiorców Żabki.
Czy franczyza się opłaca? Czy to biznes dla obcokrajowców? Ile pieniędzy potrzeba na start? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tych fascynujących rozmowach.
Sprawdź już teraz!
Poznaj nasze Ambasadorki i Ambasadorów!
Jeśli chcesz porozmawiać z praktykami biznesu, jesteś w dobrym miejscu!
Na tej stronie poznasz naszych Ambasadorów Franczyzy. Pod każdą „pinezką” na mapie znajdziesz Franczyzobiorcę, który prowadzi z sukcesem swój sklep we wskazanej lokalizacji. Możesz skorzystać z podanego numeru telefonu i umówić się na spotkanie w sklepie. Wszyscy chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą.
Nasi Ambasadorzy opowiedzą Ci o tym jak pracują, co uważają za najważniejsze w swojej pracy i dlaczego warto prowadzić sklep Żabka!
Sprawdzony biznes? Masz to jak… w Żabce!
Warto wiedzieć
Na stanowisko Franczyzobiorcy można aplikować poprzez wypełnienie formularza aplikacyjnego na stronie www.zabka.pl w zakładce Franczyza -> Dołącz do nas.
Można też zadzwonić pod nr telefonu 800 207 208 lub napisać maila na franczyza@zabka.pl.
Oczywiście. Zachęcamy do przesłania aplikacji na adres franczyza@zabka.pl. W przypadku przesłania aplikacji na adres mailowy, prosimy w tytule maila napisać nazwę miejscowości w której Państwo chcieliby prowadzić sklep Żabka np. „Aplikacja na stanowisko Franczyzobiorcy sklepu Żabka – Poznań.”
Po aplikacji skontaktuje się z Państwem nasz Partner ds. Rekrutacji.
Aplikacja powinna zawierać Curriculum Vitae uwzględniające:
- Dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy)
- Podstawowe informacje o przebiegu edukacji oraz doświadczenia zawodowego
- Informacje o dodatkowych umiejętnościach jak np. ukończone kursy lub prawo jazdy
- Dokumenty powinny być przesłane w formacie word lub pdf
Zachęcamy do składania dokumentów aplikacyjnych przez formularz. Mają Państwo pewność, że aplikacja od razu do nas dotrze.
Jeśli jednak nie mają Państwo możliwości złożenia swoich dokumentów w ten sposób, zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem regionalnym, który umieścił swoje dane kontaktowe na plakacie.
W firmie Żabka Polska Sp. z o.o. obowiązuje model 5 kroków do otwarcia własnego biznesu.
1. I rozmowa rekrutacyjna
Poznanie Kandydata, przedstawienie zasad współpracy oraz założeń, celów i misji Firmy
Sprawdzenie możliwości nawiązania współpracy
2. II rozmowa rekrutacyjna
Odpowiedź na szczegółowe pytania Kandydata dotyczące współpracy
Określenie preferencji / możliwości Kandydata do lokalizacji do przejęcia
3. Przygotowanie do nawiązania współpracy
Szkolenie praktyczne w sklepie szkoleniowym 11 dni
Przygotowanie dokumentów do podpisania umowy współpracy
Przygotowanie przez Kandydata sklepu do otwarcia (rozłożenie towaru, złożenie wniosków o koncesję)
4. Nawiązanie współpracy
Zarejestrowanie działalności gospodarczej
Podpisanie umowy
Przygotowanie przez Kandydata sklepu do otwarcia (rozłożenie towaru, złożenie wniosków o koncesję)
5. Otwarcie sklepu
Franczyzobiorcą sklepu może zostać osoba, która jest przedsiębiorcza, gotowa do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pomyślnie przejdzie proces rekrutacji i szkoleń.
O pozytywnym rezultacie rekrutacji decydują indywidualne predyspozycje Kandydata do pracy w handlu, silna motywacja oraz umiejętności interpersonalne.
Zgodnie z polityką Spółki Żabka Polska Sp. z o.o. za każdy sklep odpowiada jeden Franczyzobiorca.
Kandydat jest zobowiązany do otwarcia działalności gospodarczej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy współpracy.
Sklepy Żabka prowadzone są przez Franczyzobiorców w oparciu o umowę współpracy, którą każdy Franczyzobiorca podpisuje ze Spółką Żabka Polska Sp. z o.o. Na mocy tej umowy Żabka przekazuje Franczyzobiorcy umeblowany i w pełni wyposażony sklep, opiekę logistyczną oraz wsparcie marketingowe.
Osoby prowadzące sklepy sieci Żabka otrzymują pełen zasób wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu nowoczesnego zarządzania sklepem. Dzięki temu Franczyzobiorca rozpoczynający działalność gospodarczą zna zasady funkcjonowania sklepów franczyzowych Spółki Żabka Polska Sp. z o.o.
1. Dokumenty Urzędowe
a. CEIDG – złożenie wniosku o założenie działalności gospodarczej
b. Deklaracja VAT-R – kopia potwierdzona przez Urząd Skarbowy
c. Zgoda na sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Długów
d. Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US – zaświadczenie należy przedstawić tylko w sytuacji wcześniejszego prowadzenia działalności gospodarczej
2. Pełnomocnictwo do żądania udostępnienia informacji gospodarczych z BIG
3. Zabezpieczenie finansowe – dopuszczalne są różne formy zabezpieczenia finansowego (weksel, gwarancja bankowa lub kaucja).
Kandydat jest zobowiązany do otwarcia działalności gospodarczej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy współpracy.
Program szkoleniowy jest bezpłatny i indywidualnie dopasowany do wiedzy i umiejętności Kandydata. Odbywa się w sklepie trenerskim (najbliżej miejsca zamieszkania Kandydata), gdzie przez ok. 10 dni Kandydat poznaje zasady prowadzenia sklepu od strony praktycznej i teoretycznej.
Każdy uczestnik „Akademii Żabki” (program szkoleniowy dla przyszłych Franczyzobiorców) zdobywa podstawowe umiejętności handlowe i menadżerskie, dopasowane do specyfiki pracy Franczyzobiorcy sklepu Żabka. Szkolenie ma przede wszystkim przekazać każdemu przyszłemu Franczyzobiorcy praktyczne informacje dotyczące zarówno funkcjonowania całej sieci jak i poszczególnego sklepu.
Program szkolenia złożony jest z uzupełniających się modułów, w skład których wchodzą zajęcia związane z nowoczesnym zarządzaniem sklepem – począwszy od finansów, a skończywszy na budowaniu zespołu sprzedaży.
Szkolenia prowadzone są przez profesjonalistów – trenerów Spółki Żabka Polska Sp. z o.o., którzy uczą w jaki sposób efektywnie i nowocześnie zarządzać sklepem detalicznym przy wykorzystaniu najnowszych technik sprzedaży oraz programów informatycznych do zarządzania sprzedażą.
Kandydat, który nie posiada obywatelstwa polskiego i pochodzi z kraju nienależącego do UE jest weryfikowany na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, zezwolenia na pobyt czasowy, lub ważnej Karty Polaka z wizą i wnioskiem o wydanie karty pobytu.
Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto zgodnie z polskim prawem może założyć jednoosobową działalność gospodarczą oraz płynnie posługuje się językiem polskim.
Osoby, które nie posiadają polskiego obywatelstwa powinny przedstawić dwóch poręczycieli, opcjonalnie jednego poręczyciela i kaucję w wysokości 25 tys. zł.
Naszą ofertę kierujemy do osób, które są już w Polsce i wiążą przyszłość z naszym krajem, a co za tym idzie dobrze posługują się językiem polskim. W ramach standaryzacji procesu wejścia do sieci w maju br. wprowadziliśmy certyfikację językową dla kandydatów na franczyzobiorców pochodzących spoza Polski.
Dodatkowo oceniamy czy kandydat rozumie elementy naszej oferty oraz czy jest w stanie przyswoić wiedzę przekazywaną na szkoleniu oraz zapisy umowy.
Każdy Franczyzobiorca otrzymuje umeblowany i wyposażony sklep pod znanym milionom Polaków szyldem Żabki. Spółka Żabka Polska Sp. z o.o. kompleksowo pokrywa koszty inwestycyjne związane z otwarciem sklepu – adaptację lokalu i dostawy towarów do sklepu.
W celu otwarcia sklepu Franczyzobiorca ponosi opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 1 000 zł netto, ponosi koszt zakupu kasy fiskalnej, zobowiązany jest dokonać opłaty za wydanie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych oraz pokryć koszt zaopatrzenia sklepu w towary regionalne (m.in. warzywa, owoce, pieczywo).
W sumie koszty zamykają się w kwocie ok. 5 000 zł.
Zgodnie z naszymi zasadami to Spółka Żabka Polska Sp. z o.o. wskazuje lokal handlowy, w którym Franczyzobiorca będzie prowadzić sklep Żabka. Franczyzobiorca nie może być właścicielem lokalu, w którym prowadzi działalność – sklep Żabka.
Jesteśmy jednak otwarci na Państwa sugestie związane z lokalizacją.
Franczyzobiorcy sklepów Żabka są samodzielnymi przedsiębiorcami, którzy w sposób indywidualny budują swoje zespoły.
Żabka Polska Sp. z o.o. w trakcie szkoleń ułatwia Franczyzobiorcy zdobycie wiedzy dotyczącej zatrudniania i zarządzania zespołem ludzi przez przedsiębiorców.
“Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, której celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – pozwala kompensować znaczącą część ewentualnego zadłużenia w momencie zakończenia działalności gospodarczej.
Polisa została przygotowana wspólnie z TUW PZUW, a na jej finalny kształt istotny wpływ mieli franczyzobiorcy zaangażowani w proces tworzenia „Polisy na biznes” – zarówno członkowie Rady Franczyzobiorców, jak i grupa przedsiębiorców działających pod szyldem Żabki.
Dodatkowym atutem ubezpieczenia – dzięki decyzji Żabki o pokryciu części wysokości składek – jest jego niski koszt i wynosi dla franczyzobiorcy około kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
Polisa dostępna będzie dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową. Wysokość składek oraz wartość samego ubezpieczenia jest uzależniona od liczby prowadzonych przez danego przedsiębiorcę sklepów.
Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy to dokument, który zawiera zestaw dobrych praktyk, zasad i standardów, jakimi powinni kierować się we współpracy franczyzobiorcy oraz franczyzodawcy. Jest to pierwsza taka inicjatywa na rzecz podnoszenia standardów współpracy franczyzowej.
Nad treścią Kodeksu od początku pracowali zarówno przedstawiciele franczyzobiorców, jak i franczyzodawców oraz organizacja branżowe i eksperci. Do Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy mogą dołączać sieci działające w modelu franczyzowym oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców będących franczyzobiorcami.
Żabka jako jedna z pierwszych firm podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Ma on na celu uzgodnienie zestawu dobrych praktyk dla współpracy w ramach franczyzy i wpisuje się w podejmowane przez Żabkę inicjatywy na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych.