Centralny Dom Technologii ma łączyć innowacyjne podmioty i społeczności, pochodzące z różnych grup i aktywne w obszarze nauki, technologii oraz biznesu. Żabka, jako jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych w Polsce, wspiera rozwój nowych rozwiązań technologicznych, usprawniających funkcjonowanie sklepów, ale również poprawiających komfort życia i codziennych zakupów.  

– Żabka od zawsze starała się wyprzedzać trendy, by na bieżąco realizować potrzeby naszych klientów. Świat cyfrowy jest coraz ważniejszy. Aż 70% Polaków używa smartfonów jako podstawowy łącznik ze światem.  Obserwując te trendy nie mogliśmy być obojętni na fakt, że konsumenci przechodzą transformację cyfrową. Wiele lat temu uczyniliśmy ją jednym z filarów strategii Żabki. Realizujemy ją w wielu obszarach naszej działalności – od rozwiązań związanych z przetwarzaniem danych, poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach decyzyjnych, aż po ustalanie asortymentu w każdym z naszych ponad 5700 sklepów – zaznacza Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

Wszystkie podejmowane przez firmę Żabka Polska działania koncentrują się na podniesieniu komfortu zakupów klientów jej placówek, które dzięki rozwiązaniom z obszaru Artificial Intelligence, Big Data czy Machine Learning, mają stać się jeszcze szybsze i wygodniejsze. Przy wsparciu globalnych partnerów technologicznych jak Microsoft, Żabka stała się moderatorem rozwoju polskich firm technologicznych i start-upów, łącząc je ze sobą i rozwijając poprzez skalę zlecanych projektów. Przykładem takiej kooperacji może być aplikacja żappka, która jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce, a którą tworzyły m.in. polska firma Synerise oraz światowej rangi firma UENO, z której usług korzystał m.in. Uber. Aplikacja żappka ma już 1,5 mln użytkowników i cały czas jest rozwijana.

Nasze inwestycje w technologie cyfrowe mają dwa wymiary. Z jednej strony szukamy najlepszych rozwiązań na całym świecie. Jako największa sieć convenience w Europie staliśmy się atrakcyjnym partnerem dla globalnych potentatów technologicznych. Jako strategiczny partner takich potentatów, jak Microsoft, czy Spark Beyond, występujemy jako ambasador Polski i polskich firm technologicznych w trakcie międzynarodowych wydarzeń poświęconych technologiom. Te polskie firmy technologiczne to drugie oblicze rozwoju cyfrowego Żabki. Pod hasłem „Sklep Jutra” stworzyliśmy projekt angażujący grupę kilkunastu polskich start up’ów i liderów technologicznych i wspólnie pracujemy nad nowoczesnymi rozwiązaniami, które następnie testujemy w Żabce, a po potwierdzeniu ich jakości i efektywności, wdrażamy, wraz z naszymi franczyzobiorcami, do codziennego użytku. Jedno z takich rozwiązań będących w trakcie opracowania stanowi prezentowana w Centralnym Domu Technologii samoobsługowa kasa sekundowa oparta na technologii wizualnego rozpoznawania produktów. Jest to prototyp urządzenia opracowanego pod egidą Żabki przez dwie polskie firmy: Plastream oraz NoaTech – ich nazwy odzwierciedlają międzynarodowe ambicje polskich przedsiębiorcówpowiedział podczas otwarcia Centralnego Domu Technologicznego Tomasz Suchański.

Żabka wspiera naukę o sztucznej inteligencji

Działalność Centralnego Domu Technologicznego wpisuje się w dotychczasowe działania Żabki, która od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi projekty proedukacyjne.  Jest zaangażowana m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wraz z partnerami finansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach publicznych. Zrealizowała również projekt „Ogarnij Big Data z Żabką”, w ramach którego studenci poznańskich i wrocławskich uczelni przygotowywali innowacyjne rozwiązania wykorzystujące Big Data, Sztuczną Inteligencję oraz Machine Learning. Zwycięski zespół z Politechniki Wrocławskiej w nagrodę pojechał do Doliny Krzemowej, gdzie odwiedził największe, światowe firmy technologiczne.  

Szkolenia i warsztaty w Centralnym Domu Technologicznym, wspierane przez Żabkę, będą kierowane do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno do dzieci, młodzieży, nauczycieli, jak i do seniorów. Prowadzone zajęcia mają wzbudzać pasję i zainteresowanie nowymi technologiami w codziennym życiu, a także uzupełniać wiedzę nabytą w tradycyjnych szkołach oraz pomóc w kreowaniu przyszłości polskich innowacji i gospodarki. W siedzibie CDT, w Centralnym Domu Towarowym (CeDeT) w Warszawie, poza przestrzenią edukacyjną, znajduje się centrum biznesowo-konferencyjne oraz powierzchnia wystawowa, w której odbywać będą się wystawy tematyczne poświęcone najnowszym technologiom z Polski i ze świata.

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny