Pomysł na biznes: Historie franczyzobiorczyń z Ukrainy – sklep Żabka z pełnym wsparciem.
Za każdym sklepem Żabka stoi franczyzobiorca i jego unikalna historia. W wyjątkowej, urodzinowej serii „27 wywiadów na 27 lat” przedstawiamy przedsiębiorców, którzy wybrali franczyzę i dziś rozwijają swoje biznesy pod zielonym szyldem. Dlaczego Żabka? Co daje franczyzobiorcom i ich rodzinom? Poznajcie historie Oryslavy Michalczak, Yulii Popowej, Halyny Herhelenko i Aliny Bilous, które wybrały franczyzę z Żabką i dziś prowadzą sklepy w Polsce.
Jak wyglądały Twoje początki w Żabce i co najbardziej pomogło Ci w starcie jako franczyzobiorczyni w nowym kraju?
Oryslava Michalczak:– Żabka już na początku współpracy oferuje bardzo atrakcyjne warunki partnerstwa. Wystarczyła niewielka inwestycja finansowa, bo jedynie ok 5 tys. zł., a w zamian otrzymałam, w pełni przygotowany do pracy sklep. Oczywiście bez odpowiedniej motywacji i determinacji, by jak najlepiej poprowadzić swój biznes, to nic bym nie osiągnęła. Wystarczą jednak chęci, otwarta głowa i trochę samozaparcia by wspólnie z pomocą partnera, jakim jest sieć Żabka szybko odnaleźć się w roli franczyzobiorcy. Przedstawiciele firmy wspierali mnie na każdym kroku. Już na etapie szkoleń mogłam liczyć na pomoc, najpierw przy załatwianiu wszystkich formalności, potem przy zamawianiu produktów z centrum logistycznego i zatowarowaniu sklepu, czy zatrudnieniu moich pracowników. Zresztą do dzisiaj cały czas mogę liczyć na ogromne wsparcie sieci w wielu obszarach.
Co przekonało Cię do współpracy z Żabką i jakie znaczenie miało dla Ciebie bezpieczeństwo finansowe w czasie pandemii?
Yuliia Popowa: Zdecydowałam się zostać franczyzobiorczynią Żabki, bo zachęcił mnie mały wkład własny, zwłaszcza w porównaniu z tym, czym musiałabym dysponować, gdybym chciała prowadzić sklep samodzielnie. Żabka naprawdę wiele oferuje i jeżeli mądrze się z tego skorzysta, to sukces jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko odwaga, by podjąć decyzję. Dla mnie to był najlepszy wariant, żeby zacząć coś swojego. A co najważniejsze Żabka daje poczucie bezpieczeństwa, także tego finansowego. Codziennie mogę liczyć na wsparcie przedstawicieli firmy. Bardzo to doceniam, bo otwierałam sklep podczas pandemii, kiedy dużo ludzi straciło pracę.
Jakie narzędzia i rozwiązania oferowane przez Żabkę najbardziej ułatwiają Ci codzienne prowadzenie sklepu?
Halyna Herhelenko: W codziennym zarządzaniu sklepem oraz personelem pomagają mi zawansowane narzędzia technologiczne, w które zostałam wyposażona już od pierwszych dni współpracy. Ich celem jest optymalizacja i usprawnienie pracy, pozwalają mi również zdalnie składać zamówienia, generować raporty czy też weryfikować terminy dostaw. Taką kompleksową pomoc otrzymują wszyscy nowi franczyzobiorcy. Biznes franczyzowy z Żabką pozwala sprawdzić się w różnych rolach i rozwijać w wielu aspektach. Oczywiście wymaga on – szczególnie na początku – dużego wysiłku i sporo godzin spędzonych w sklepie. Na przestrzeni miesięcy dostrzegam jednak rozwój – coraz większe grono stałych, zadowolonych klientów, i więcej czasu dla siebie
Na jakie wsparcie ze strony Żabki możesz liczyć w codziennym prowadzeniu biznesu i jak to wpływa na Twoje poczucie bezpieczeństwa?
Alina Bilous: Wsparcie sieci i jej przedstawicieli w tym wszystkim jest tak duże, że ma się poczucie, że w tym biznesie nie jest się pozostawionym samemu sobie